Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

364
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه هوش سازمانی، کارایی و یادگیری سازمانی با توانمندسازی (مورد مطالعه، کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری)

صفحات

 صفحه شروع 224 | صفحه پایان 238

چکیده

 زمینه و هدف: این مقاله به تبیین رابطه میان هوش سازمانی, کارایی و یادگیری سازمانی با توانمندسازی کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری پرداخته است.روش: طرح پژوهش حاضر توصیفی بوده که با هدفی کاربردی و به روش همبستگی انجام شده است. برای گردآوری داده های مورد نیاز نیز از تلفیق پرسش نامه های هوش سازمانی آلبرشت (2003), یادگیری سازمانی نیفه (2001), توانمندسازی اسپریتزر (1995) و بختیاری (1389) و پرسش نامه سنجش کارایی طلاوری (1381) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری, تشکیل می دهند که از میان آنها تعداد 60 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های به دست آمده نیز با استفاده از آزمون های آماری تی و همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل های انجام شده, موید این مطلب است که کارایی, یادگیری سازمانی و توانمندسازی کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بالا است. بین هوش سازمانی (کلی), کارایی و یادگیری سازمانی کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با توانمندسازی (کلی) آنان رابطه معنادار وجود دارد و از میان ابعاد هوش سازمانی, بعد سرنوشت مشترک, بیشترین ارتباط و بعد کاربرد دانش, کمترین ارتباط را با توانمندسازی کارکنان دارند.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش با نتایج حاصل از برخی پژوهش ها همسو و هم جهت بوده و نتایج آنها را تایید می کند. هوش سازمانی بیشترین رابطه را با احساس ارزشمندی؛ کارایی بیشترین ارتباط را با احساس اطمینان و یادگیری سازمانی نیز بیشترین ارتباط را با احساس شایستگی کارکنان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی پردنجانی، حجت اله، و اسماعیلی، احمدرضا. (1395). تبیین رابطه هوش سازمانی, کارایی و یادگیری سازمانی با توانمندسازی (مورد مطالعه, کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری). پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، 11(2 )، 224-238. SID. https://sid.ir/paper/507050/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی پردنجانی حجت اله، اسماعیلی احمدرضا. تبیین رابطه هوش سازمانی, کارایی و یادگیری سازمانی با توانمندسازی (مورد مطالعه, کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری). پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)[Internet]. 1395؛11(2 ):224-238. Available from: https://sid.ir/paper/507050/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله مرادی پردنجانی، و احمدرضا اسماعیلی، “تبیین رابطه هوش سازمانی, کارایی و یادگیری سازمانی با توانمندسازی (مورد مطالعه, کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری)،” پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، vol. 11، no. 2 ، pp. 224–238، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا