مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی سازمان دهنده های تصویری بر دانش، درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثربخشی استفاده از سازمان دهنده های تصویری بر دانش, درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی پایة ششم-ابتدایی صورت گرفت. طرح پژوهشی مورد استفاده در این تحقیق یک طرح نیمه آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون با گروه های مقایسه بود که اثربخشی آموزش مبتنی بر ارائه سازمان دهنده های تصویری بر سه بازده شناختی دانش, درک, کاربرد بررسی شد. آزمودنی های این پژوهش 120 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بناب بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و دارای روایی و پایایی, انتخاب شدند. میزان یادگیری آزمودنی ها قبل و بعد از ارائه سازمان دهنده های تصویری در گروه ها از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته روا و پایا استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که استفاده از سازمان دهنده های تصویری در حین تدریس و هنگام مرور و جمع بندی درس, تأثیر معنی داری بر افزایش یادگیری حیطه های شناختی فراگیران گذاشته است. یافته های این پژوهش تلویحات کاربردی استفاده از سازمان دهنده های تصویری در فرایند تعلیم و تربیت را نشان می دهد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصرآبادی، جواد، فرید، ابوالفضل، و باغبانی، زهرا. (1399). اثربخشی سازمان دهنده های تصویری بر دانش, درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 13(52 )، 12-36. SID. https://sid.ir/paper/507151/fa

    Vancouver: کپی

    مصرآبادی جواد، فرید ابوالفضل، باغبانی زهرا. اثربخشی سازمان دهنده های تصویری بر دانش, درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1399؛13(52 ):12-36. Available from: https://sid.ir/paper/507151/fa

    IEEE: کپی

    جواد مصرآبادی، ابوالفضل فرید، و زهرا باغبانی، “اثربخشی سازمان دهنده های تصویری بر دانش, درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 13، no. 52 ، pp. 12–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button