مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس، با تاکید بر راه حل های چندگانه: گامی به سمت تقویت استدلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 142

چکیده

 هدف کلی پژوهش حاضر, بررسی میزان اثربخشی آموزش با تاکید بر راه حل های چندگانه, در تقویت مهارت استدلال ریاضی در دانش آموزان دوره متوسطه است. در این مطالعه, 47 دانش آموز در گروه آزمایشی و 54 دانش آموز در گروه کنترل, شرکت داشتند که همگی در سال تحصیلی 95-1394, در مدارس دولتی دخترانه منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران, در دو رشته ریاضی و تجربی, مشغول به تحصیل بودند. ابزار این مطالعه, آزمونی است که بر مبنای دسته بندی میازاکی (2000) شامل استدلال استنتاجی و استقرایی است. روش پژوهش, کنش پژوهی است که در بطن آن از روش شبه آزمایشی استفاده شده است. تحلیل نتایج نشان می دهد آموزش به کمک راه حل های چندگانه مهارت استدلال را در گروه دانش آموزان ریاضی افزایش داده, ولی تغییرات میانگین در گروه تجربی اندک است. تحلیل کیفی نتایج نیز نشان می دهد, بسیاری از دانش آموزان فهم درستی از اثبات, ضرورت اثبات, ویژگی­های اثبات معتبر و تمایز بین نمایش و محتوای اثبات ندارند, بسیاری از آنها با مفهوم متغیر, مأنوس نیستند و به خوبی موفق به گذر از تفکر حسابی به تفکر جبری نشده و نیز در گفتمان ریاضی, قوی عمل نمی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، زهرا، طلایی، ابراهیم، ریحانی، ابراهیم، و فردانش، هاشم. (1395). تدریس, با تاکید بر راه حل های چندگانه: گامی به سمت تقویت استدلال ریاضی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 5(15 )، 121-142. SID. https://sid.ir/paper/507526/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی زهرا، طلایی ابراهیم، ریحانی ابراهیم، فردانش هاشم. تدریس, با تاکید بر راه حل های چندگانه: گامی به سمت تقویت استدلال ریاضی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1395؛5(15 ):121-142. Available from: https://sid.ir/paper/507526/fa

    IEEE: کپی

    زهرا رحیمی، ابراهیم طلایی، ابراهیم ریحانی، و هاشم فردانش، “تدریس, با تاکید بر راه حل های چندگانه: گامی به سمت تقویت استدلال ریاضی،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 5، no. 15 ، pp. 121–142، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button