مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه آموزشی آمار دانشگاه علم و فرهنگ

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 98

چکیده

 ارزیابی درونی به عنوان پدیده ای هدفمند دارای کارکردهای مثبت در زمینه اصلاح و بهبود کیفیت دانشگاهی, ضرورتی انکارناپذیر است. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی درونی گروه آموزشی آمار دانشگاه علم و فرهنگ, به عنوان اولین دانشگاه غیرانتفاعی مجری به بیان اهداف, فرآیند و نتایج می پردازد. به این منظور هفت عامل (ساختار سازمانی, تشکیلات و مدیریت, هیات علمی, دانشجویان, دوره های آموزشی مورد اجرا, فرآیند یاددهی - یادگیری, دانش آموختگان, امکانات و تجهیزات), 22 ملاک و 60 نشانگر در نظر گرفته شد. جامعه آماری پژوهش شامل رئیس دانشکده, مدیران گروه (3 نفر), هیات علمی (4 نفر) و استادان (5 نفر), دانشجویان (290 نفر شامل 263 نفر کارشناسی و 27 نفر کارشناسی ارشد), دانش آموختگان (37 نفر) و مسوول کتابخانه است. اطلاعات مورد نیاز از دانشجویان کارشناسی پیوسته (رشته آمار سنجش آموزش و آمار و کاربردها) با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای و سایر افراد جامعه با استفاده از روش سرشماری کامل جمع آوری شده است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته, مصاحبه سازمان یافته و چک لیست استفاده شد. برای بررسی روایی محتوایی پرسشنامه از نظرات استادان راهنما و مشاور استفاده شد. آزمون آلفای کرونباخ, پایایی پرسشنامه های هیات علمی, دانشجویان کارشناسی, دانشجویان کارشناسی ارشد و دانش آموختگان را به ترتیب 0.795, 0.919, 0.971 و 0.766 نشان داد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و قضاوت درباره میزان کیفیت هر یک از عوامل از طیف سه سطحی مطلوبیت استفاده شد. به طور کلی از مجموع هفت عامل مورد بررسی, چهار عامل در سطح نسبتا مطلوب و سه عامل در سطح نامطلوب قرار دارد. بر اساس نتایج ارزیابی, نقاط قوت و ضعف, شناسایی و پیشنهادهایی از قبیل جذب هیات علمی باتجربه, توجه به پژوهش, امکانات و تجهیزات و ارزیابی برای بهبود کیفیت ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button