مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنرهای تعاملی و آموزش دانشگاهی بررسی برنامه درسی رشته هنرهای تعاملی مدرسه هنر منچستر بر اساس رویکرد شناختی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقاله حاضر به بررسی آموزش دانشگاهی هنرهای تعاملی از منظر یکی از رویکردهای آموزشی تعامل محور, یعنی علوم شناختی می پردازد. بر اساس فرضیه تحقیق, تعاملی بودن این رشته مستلزم روش های تعاملی آموزش, بالاخص روش شناختی است. هدف این پژوهش جست وجوی روش های تدریس و یادگیری, و اصول و اهداف آموزشی در آموزش هنرهای تعاملی (در یک نمونه موفق) است تا در مقایسه با یکی از رویکردهای تعاملی آموزش (رویکرد شناختی) مورد مقایسه و تطبیق قرار گیرد. نمونه های مورد مطالعه شامل 1) برنامه درسی رشته هنرهای تعاملی مدرسه هنر منچستر دانشگاه متروپولیتن (به دلیل باسابقه بودن دانشگاه, جامع بودن برنامه درسی و رویکرد آموزشی که به ادعای برنامه ریزان درسی در تقابل رویکردهای سنتی است) و 2) رویکرد علوم شناختی در آموزش (به دلیل اهمیت و ارجحیت محور تعامل و جنبه های نوآورانه در آن) است. مقاله حاضر به این پرسش ها پاسخ می دهدکه آموزش دانشگاهی هنرهای تعاملی از چه روش هایی استفاده می کند؟ آموزش شناختی به عنوان رویکردی تعامل محور چه راهبردهایی را برای آموزش معرفی می کند و جایگاه و ارتباط آن با آموزش هنرهای تعاملی چیست؟ در این تحقیق از روش تحلیلی تطبیقی بهره گرفته شد و در مقایسه و مطالعه 24 راهبرد استخراج شده از روش تدریس شناختی, با 21 راهبرد از برنامه درسی مدرسه هنر منچستر, 17 مورد مشترک بودند و 4 مورد تنها مختص رویکرد شناختی و7 مورد ویژه مدرسه هنر منچستر بود. رهیافت تحقیق به همسویی و هم پوشانی یک رویکرد آموزشی تعامل محور با روش های تدریس و آموزش رشته هنرهای تعاملی و ضرورت استفاده از روش های تعاملی نظام آموزشی برای آموزش هنر تعاملی منجر شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راهیل قوامی، فاطمه. (1396). هنرهای تعاملی و آموزش دانشگاهی بررسی برنامه درسی رشته هنرهای تعاملی مدرسه هنر منچستر بر اساس رویکرد شناختی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 21(40 )، 94-122. SID. https://sid.ir/paper/507910/fa

    Vancouver: کپی

    راهیل قوامی فاطمه. هنرهای تعاملی و آموزش دانشگاهی بررسی برنامه درسی رشته هنرهای تعاملی مدرسه هنر منچستر بر اساس رویکرد شناختی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1396؛21(40 ):94-122. Available from: https://sid.ir/paper/507910/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه راهیل قوامی، “هنرهای تعاملی و آموزش دانشگاهی بررسی برنامه درسی رشته هنرهای تعاملی مدرسه هنر منچستر بر اساس رویکرد شناختی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 21، no. 40 ، pp. 94–122، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button