مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی در فرماندهی انتظامی استان مازندران با نقش میانجی رضایت شغلی

صفحات

 صفحه شروع 621 | صفحه پایان 637

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی در فرماندهی انتظامی استان مازندران با میانجیگری رضایت شغلی است.روش: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش, کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران بوده که به روش تصادفی طبقه ای تعداد 390 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسش نامه های محقق ساخته شامل 78 سوال بود. برای مطالعه پایایی پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی صوری و محتوا استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی, تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که میزان ضریب مسیر بین یادگیری سازمانی و رضایت شغلی برابر با 0.69, میزان ضریب مسیر بین یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی برابر با 0.73 و میزان ضریب مسیر بین رضایت شغلی و چابکی سازمانی 0.52 است که نشان از تاثیر بالای متغیر تاثیرگذار بر متغیرهای وابسته مربوطه است.نتیجه گیری: با توجه به نیاز نیروی انتظامی به مولفه های چابکی سازمانی, این سازمان باید حوزه های درون و برون سازمانی را بطور دقیق بشناسد و برای توسعه و تعمیق فرایند یادگیری اقدام کند و همچنین در راستای افزایش رضایتمندی کارکنان از ظرفیت های درونی و بیرونی بهره ببرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، علیرضا، و صالحی، محمد. (1395). تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی در فرماندهی انتظامی استان مازندران با نقش میانجی رضایت شغلی. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، 11(4 )، 621-637. SID. https://sid.ir/paper/509244/fa

    Vancouver: کپی

    باقری علیرضا، صالحی محمد. تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی در فرماندهی انتظامی استان مازندران با نقش میانجی رضایت شغلی. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)[Internet]. 1395؛11(4 ):621-637. Available from: https://sid.ir/paper/509244/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا باقری، و محمد صالحی، “تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی در فرماندهی انتظامی استان مازندران با نقش میانجی رضایت شغلی،” پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، vol. 11، no. 4 ، pp. 621–637، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button