مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سوابق تحصیلی و آزمون های سراسری جایگزین نظام کنکورمحور: چرایی، چیستی و چگونگی تغییر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 در عصر حاضر, نیاز مبرم به پاسخگویی معتبر و تضمین کیفیت, توجه متخصصان را به آن دسته از شیوه های سنجش و اندازه گیری جلب نموده که ارتقای کیفیت یادگیری و ریشه کن شدن آرایه ای از آثار و عواقب نامطلوب واردشده بر برنامه درسی و آموزش/یادگیری را به ارمغان آورده است. در ایران انتقادهایی که اخیرا به پاسخگویی آزمون محور وارد شده موج اصلاحاتی را در نظام دیرینه سنجش و پذیرش دانشجو به همراه داشته است, موجی که در سال 1386 با تصویب «قانون پذیرش دانشجو» به اوج خود رسید. اما پیشینه پژوهشی مرتبط حاکی از آن است که موفقیت اغلب به آن اندازه که امید آن می رود, حاصل نمی شود. دلایل چنین ناکامی هایی معمولا پس از اجرا یا در مراحل پایانی آزمونی تحول یافته بررسی شده و «ارزشیابی مقدم بر تجربه یا ارزشیابی فاز سیاست گذاری» همچنان مغفول مانده است. پژوهش کنونی بر اساس مصاحبه های دقیق با جمعی از سیاست گذاران و حامیان تغییر کنکور سراسری به این مهم پرداخته است. بر اساس نتایج تحلیل محتوایی مصاحبه ها, سیاست ها و چشم اندازهای این تغییر بر سه محور اصلی استوار است: 1. آزمون جدید به عنوان اهرم مولد آثار و پیامدهای مطلوب در کل نظام آموزشی, 2. تغییر پارادایم روان سنجی به فرهنگ سنجش آموزشی, 3. چالش های نظام جدید پذیرش. برخلاف تغییر دیدگاه ها, سیاست گذاران در عمل همان سیاست های گزینشی سابق را برای جایگزین کنکور دنبال کرده که با وجود چالش ها و تهدیدهای موجود, محتمل است آن را به ابزاری نامناسب جهت پیشبرد اهداف ایده آل تبدیل نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی، غلامرضا. (1394). سوابق تحصیلی و آزمون های سراسری جایگزین نظام کنکورمحور: چرایی, چیستی و چگونگی تغییر. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 48(4 (پیاپی 26) )، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/509328/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی غلامرضا. سوابق تحصیلی و آزمون های سراسری جایگزین نظام کنکورمحور: چرایی, چیستی و چگونگی تغییر. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1394؛48(4 (پیاپی 26) ):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/509328/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا کیانی، “سوابق تحصیلی و آزمون های سراسری جایگزین نظام کنکورمحور: چرایی, چیستی و چگونگی تغییر،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 48، no. 4 (پیاپی 26) ، pp. 1–26، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509328/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button