مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آنها

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه. شناخت راهبردهای مطالعه و یادگیری, گامی اساسی برای مداخلات آموزشی است. این پژوهش با هدف تعیین راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آنها و مقایسه نیم رخ راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مشهد با نمونه هنجاری دانشجویان آمریکا انجام شد.روش ها. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی, 412 دانشجوی سال اول تا سوم رشته های پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی, به روش نمونه گیری طبقه ای و تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری وین اشتین که حاوی 10 حیطه بود, توسط دانشجویان تکمیل شد. نیمرخ راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان با جدول نمونه هنجاری دانشجویان آمریکا مقایسه گردید. مقایسه گروه های دانشجو با آزمون من ویتنی و کروسکال والیس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج. میانه نمرات دانشجویان در سه مقیاس راهبردهای آزمون, نگرش و کنترل اضطراب بیشترین مقادیر را داشت که برابر 33, 32 و 31 (از حداکثر نمره 40) بود و در انتخاب ایده اصلی, کمترین نمره را داشت که برابر 19 بود. میانه نمرات حیطه های مختلف راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان در رشته ها و پایه های تحصیلی مختلف با یکدیگر تفاوت معنی داری نداشت. نمرات دانشجویان مورد مطالعه در راهبردهای آزمون معادل صدک 80 و در کنترل اضطراب و تمرکز معادل صدک 75 و در فعالیت های انگیزشی معادل صدک 15 نمونه هنجاری دانشجویان آمریکا بود.بحث. عملکرد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استفاده از راهبردهای آزمون, کنترل اضطراب و تمرکز و سطح پایین فعالیت های انگیزشی آنان خوب بود. استفاده از پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری وین اشتاین در تعیین حیطه های قوت و ضعف مطالعه دانشجویان توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدیوزاده، طلعت، سیف، علی اکبر، و ولایی، ناصر. (1383). راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آنها . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 4(2 (پیاپی 12))، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/59187/fa

Vancouver: کپی

خدیوزاده طلعت، سیف علی اکبر، ولایی ناصر. راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آنها . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1383؛4(2 (پیاپی 12)):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/59187/fa

IEEE: کپی

طلعت خدیوزاده، علی اکبر سیف، و ناصر ولایی، “راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آنها ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 53–61، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59187/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button