مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه اصول اخلاق حرفه ای بر درک دانشجویان پرستاری از رفتارهای مراقبتی

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 زمینه و هدف یادگیری اخلاق می تواند اثربخشی دانش آموختگان هر رشته ای را به عنوان مراقبت کنندگان افزایش دهد. بنابراین تربیت پرستاران حرفه ای که قادر باشند در تصمیم گیری ها و چالش های اخلاقی به نحوی موثر عمل نمایند, ضروری است, لذا پژوهش حاضر با عنوان تاثیر کارگاه اصول اخلاق حرفه ای بر درک دانشجویان پرستاری از رفتارهای مراقبتی انجام شد. مواد و روش ها مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی با دو گروه آزمون و کنترل بوده است. جامعه مطالعه شامل کلیه دانشجویان پرستاری ترم 6 دانشکده پیراپزشکی فردوس و پرستاری قاین بود که به صورت تصادفی به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. به این ترتیب دانشجویان دانشکده فردوس (35 نفر) به عنوان گروه آزمون و دانشجویان دانشکده قاین (35 نفر) به عنوان گروه کنترل انتخاب شدند. جهت سنجش درک رفتارهای مراقبتی از نسخه ویرایش شده نهایی CDI-35 (Caring Dimension Inventory 35) استفاده شد. مداخله در طی سه روز انجام شد. جمع آوری داده ها به صورت قبل و بعد از مداخله انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 18 آمار توصیفی و آزمون های t تست مستقل و زوجی استفاده شد. یافته ها یافته ها نشان داد که اختلاف معناداری بین میانگین نمره کل درک دانشجویان از رفتارهای مراقبتی (p=0/005) سایر زیر حیطه های پرسشنامه شامل مراقبت تکنیکی حرفه ای (p=0/002) و مراقبت حمایتی (p=0/02) قبل و بعد از مداخله آموزشی وجود داشت. ملاحظات اخلاقی درباره اهداف پژوهش و رعایت محرمانگی اطلاعات به شرکت کنندگان توضیح داده شده و رضایت آگاهانه کتبی جهت شرکت در مطالعه از آنان اخذ گردید. نتیجه گیری: آموزش کارگاهی اخلاق حرفه ای باعث افزایش درک دانشجویان از رفتارهای مراقبتی شده است. بنابراین این مداخله به عنوان یکی از روش های آموزشی موثر بر ارتقای درک از رفتارهای مراقبتی دانشجویان کاربرد دارد و می توان با اجرای آن به بهبود مراقبت های دریافتی مددجویان کمک کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوودی، ملیحه، افرازنده، سیده سارا، یزدان پرست، الناز، قربانی، سیدحسن، صادقیان، امیرحسین، و جبرئیلی، کاوه. (1399). تاثیر کارگاه اصول اخلاق حرفه ای بر درک دانشجویان پرستاری از رفتارهای مراقبتی. اخلاق پزشکی، 14(45 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/509879/fa

    Vancouver: کپی

    داوودی ملیحه، افرازنده سیده سارا، یزدان پرست الناز، قربانی سیدحسن، صادقیان امیرحسین، جبرئیلی کاوه. تاثیر کارگاه اصول اخلاق حرفه ای بر درک دانشجویان پرستاری از رفتارهای مراقبتی. اخلاق پزشکی[Internet]. 1399؛14(45 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/509879/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه داوودی، سیده سارا افرازنده، الناز یزدان پرست، سیدحسن قربانی، امیرحسین صادقیان، و کاوه جبرئیلی، “تاثیر کارگاه اصول اخلاق حرفه ای بر درک دانشجویان پرستاری از رفتارهای مراقبتی،” اخلاق پزشکی، vol. 14، no. 45 ، pp. 00–00، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button