مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گونه شناسی کاربران رسانه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 63

چکیده

 رشد روزافزون کاربران رسانه های اجتماعی, گذار از مخاطب شناسی و توجه به کاربرشناسی را حائز اهمیت ویژه ای نموده است. از این رو مقاله حاضر به منظور شناخت تفاوت مفهوم مخاطب با کاربر, انگیزه شناسی و گونه شناسی کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی انجام شد. بدین منظور, در یک رویکرد تلفیقی, ابتدا مصاحبه های نیمه ساخت یافته با 30 نفر از دانشجویان پرمصرف رسانه های اجتماعی و سپس پیمایشی با حجم 360 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران انجام شد. یافته های تجربی بیانگر آن است که مهم ترین اهداف و انگیزه های کاربران در استفاده از رسانه های اجتماعی عبارت است از: سرگرمی و گذران وقت, کسب اطلاعات و اخبار, حفظ روابط با دوستان فعلی و یافتن دوستان قدیمی. در حالی که سرگرمی و گذران وقت هدف مشترک برای کاربران مرد و زن است, زنان انگیزه ها و اهداف اجتماعی و احساسی تری در استفاده از رسانه های اجتماعی دارند. همچنین نتایج نشان داد که کاربران ایرانی را می توان به هشت دسته نویسنده, هنردوست, علم دوست, دانلودگر, خبرخوان, وب گرد, گفت وگوگر و بازیگر تقسیم کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذکایی، محمدسعید، و حسنی، محمدحسین. (1394). گونه شناسی کاربران رسانه های اجتماعی. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 5(17)، 37-63. SID. https://sid.ir/paper/510155/fa

    Vancouver: کپی

    ذکایی محمدسعید، حسنی محمدحسین. گونه شناسی کاربران رسانه های اجتماعی. راهبرد اجتماعی فرهنگی[Internet]. 1394؛5(17):37-63. Available from: https://sid.ir/paper/510155/fa

    IEEE: کپی

    محمدسعید ذکایی، و محمدحسین حسنی، “گونه شناسی کاربران رسانه های اجتماعی،” راهبرد اجتماعی فرهنگی، vol. 5، no. 17، pp. 37–63، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button