مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استخراج مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی: یک طرح پژوهش ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 75

چکیده

 این پژوهش با هدف تدوین مدل مفهومی آمیخته بازاریابی اینترنتی و شناسایی ابعاد, مولفه ها و شاخص های آن با رویکرد ترکیبی (کیفی - کمی) طراحی و اجرا شده است. در مرحله کیفی به منظور ساخت مدل, داده های کیفی که محصول بررسی پیشینه تحقیق است, گردآوری و با روش فراترکیب, تحلیل و در تدوین مدل استفاده شد. در بخش کیفی, استفاده از روش فراترکیب با توجه به پیشینه نظری و تجربی به نسبت خوب در حوزه آمیخته بازاریابی به طور عام و آمیخته بازاریابی اینترنتی به طور خاص برای ترکیب نتایج و ساخت مدل بوده است. داده های کمی با استفاده از پرسشنامه طراحی شده در این پژوهش, گردآوری شده و با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شده است. تعداد 180 پرسشنامه با روش نمونه گیری تصادفی بین اساتید دانشگاه توزیع و پس از گردآوری و بررسی, تعداد 145 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که عناصر آمیخته بازاریابی اینترنتی در دو بعد آمیخته مشترک و آمیخته اینترنتی دسته بندی می شود. نتیجه مرحله کیفی با توجه به بار عاملی و ضریب تعیین هر عامل مشخص شد که اهمیت عناصر آمیخته اینترنتی نسبت به عناصر آمیخته مشترک بیشتر می باشد. خروجی مرحله کیفی تحقیق, مدل مفهومی آمیخته بازاریابی اینترنتی است که همه ابعاد, شاخص ها و عوامل آمیخته بازاریابی اینترنتی را شامل می شود. در پایان مرحله کیفی پرسشنامه ای بر مبنای مدل تحقیق استخراج و مبنای گردآوری داده های کمی واقع شد. خروجی مرحله کمی, مدل آمیخته بازاریابی اینترنتی است که شامل ابعاد, عامل ها و مولفه های مدل به همراه بار عاملی آنها است. این مدل با استفاده از آزمون های معتبر آماری, آزمون شده و روایی عاملی و شاخص های برازش قابل قبول دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، سعید، و محمودصالحی، مهدی. (1394). استخراج مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی: یک طرح پژوهش ترکیبی. پژوهش های مدیریت در ایران، 19(3)، 55-75. SID. https://sid.ir/paper/510240/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان سعید، محمودصالحی مهدی. استخراج مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی: یک طرح پژوهش ترکیبی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1394؛19(3):55-75. Available from: https://sid.ir/paper/510240/fa

    IEEE: کپی

    سعید جهانیان، و مهدی محمودصالحی، “استخراج مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی: یک طرح پژوهش ترکیبی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 19، no. 3، pp. 55–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button