Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

134
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان دوره دکتری عمومی داروسازی کشور از محتوای آموزشی واحدهای منتخب درسی و تاثیر آن بر کیفیت عملکرد داروساز در داروخانه

صفحات

 صفحه شروع 499 | صفحه پایان 510

چکیده

 در سال های اخیر, نقش های گسترده ای برای داروسازان به عنوان ارایه دهندگان خدمات مراقبت سلامت, شناخته و ارزش گذاری شده است. پرسش اساسی مطالعه مقطعی حاضر این بود که پس از تجربه عملی به کارگیری دانش تدریس شده, دانشجویان و فارغ التحصیلان داروسازی عمومی محتوای ارایه شده در واحدهای منتخب را تا چه حد در ارایه ی خدمات مطلوب در داروخانه موثر می دانند؟ به این منظور, واحدهای فارماکولوژی نظری, دارودرمانی, فارماسیوتیکس نظری و عملی, و کارآموزی در عرصه داروخانه شهری به عنوان نمونه انتخاب شد. پرسشنامه ی محقق ساخته با ضریب اعتبارسنجی آلفاکرونباخ برای سوالات فارماکولوژی 768/0, دارودرمانی 855/0, فارماسیوتیکس 838/0 و کارآموزی 903/0 آماده شد. جامعه هدف شامل دانشجویان سال آخر دوره دکتری عمومی داروسازی در سال 1396 و فارغ التحصیلانی که در این سال حداکثر 2 سال از دوره طرح آنها می گذشت بود. برای نمونه گیری از سرشماری استفاده و پرسشنامه از تاریخ 02/11/1396 تا 01/12/1396 به تمام دانشجویان, و تا حد امکان به فارغ التحصیلان ورودی 86 تا 91 واحدهای سراسری و پردیس خودگردان دانشکده های داروسازی ایران, با ارسال لینک پرسشنامه الکترونیک ارایه گردید. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS22 انجام شد و سطح معنی داری 05/0>P-value بود. نتایج این نظرسنجی نشان داد که, بسیاری از آموزش های ارایه شده در این دروس کارایی لازم را جهت تربیت داروساز ماهر برای خدمت مراقبت دارویی در داروخانه نداشته است؛ بنابراین, نیاز به تغییر در نحوه ی تدریس واحدهای مرتبط با این خدمت در نظام آموزش داروسازی عمومی ایران با کمک متخصصین امر, در جهت آماده سازی داروسازان شایسته و توانمند در انجام مراقبت دارویی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، لادن، لطیفی، سیدمحمود، ایزدپناه، ماندانا، و اسلامی، کاوه. (1400). بررسی رضایتمندی دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان دوره دکتری عمومی داروسازی کشور از محتوای آموزشی واحدهای منتخب درسی و تاثیر آن بر کیفیت عملکرد داروساز در داروخانه. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 499-510. SID. https://sid.ir/paper/510622/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی لادن، لطیفی سیدمحمود، ایزدپناه ماندانا، اسلامی کاوه. بررسی رضایتمندی دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان دوره دکتری عمومی داروسازی کشور از محتوای آموزشی واحدهای منتخب درسی و تاثیر آن بر کیفیت عملکرد داروساز در داروخانه. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):499-510. Available from: https://sid.ir/paper/510622/fa

    IEEE: کپی

    لادن نجاتی، سیدمحمود لطیفی، ماندانا ایزدپناه، و کاوه اسلامی، “بررسی رضایتمندی دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان دوره دکتری عمومی داروسازی کشور از محتوای آموزشی واحدهای منتخب درسی و تاثیر آن بر کیفیت عملکرد داروساز در داروخانه،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 499–510، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا