مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتژی ها و برنامه های آینده

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 31

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد و تدوین استراتژی ها و برنامه های آینده انجام گرفته است. تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش تمامی معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 5570 نفر بوده, که تعداد 360 نفر با استفاده از فرمول کوکران و نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای است که شامل گویه های مربوط به عوامل درونی و بیرونی است. این گویه ها شامل 51 سوال رتبه بندی شده درباره قوت ها, ضعف ها, فرصت ها و تهدیدهای آموزش معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد است. روایی پرسشنامه توسط تعدادی از اساتید و کارشناسان صاحب نظر تائید و پایایی آن نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ (a=0.91) تائید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, علاوه بر شاخص های توصیفی, از آزمون مقایسه میانگین ها و آزمون فریدمن و ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی نیز استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش معلمان ابتدایی از لحاظ عوامل درونی در ناحیه ضعف ها و از ناحیه عوامل بیرونی در ناحیه فرصت ها جای می گیرد. بر این اساس استراتژی های محافظه کارانه برای توسعه آموزش معلمان توصیه شده است. علاوه بر این افزایش منابع مالی و تامین اعتبار مالی با مشارکت سازمان ها و حمایت دولت و ارتقای کیفیت آموزشی و فیزیکی آموزش معلمان از طریق نهادینه کردن آموزش ترکیبی با استفاده از فناوری های نوین توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی پور، محمد، دهقانی، مرضیه، و باقریان فر، مصطفی. (1394). آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتژی ها و برنامه های آینده. پژوهش های مدیریت راهبردی، 21(57)، 9-31. SID. https://sid.ir/paper/510914/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی پور محمد، دهقانی مرضیه، باقریان فر مصطفی. آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتژی ها و برنامه های آینده. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛21(57):9-31. Available from: https://sid.ir/paper/510914/fa

    IEEE: کپی

    محمد جوادی پور، مرضیه دهقانی، و مصطفی باقریان فر، “آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتژی ها و برنامه های آینده،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 21، no. 57، pp. 9–31، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button