مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبلیغات تجاری مقایسه ای

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 123

چکیده

 تبلیغات تجاری, ابزاری قدرتمند و بانفوذ هستند که زندگی اجتماعی و اقتصادی امروزه را تحت تاثیر خود قرار داده اند. یکی از مسائل مهمی که امروزه شرکت ها و بنگاه های تبلیغات تجاری با آن روبرو هستند و ارتباط تنگاتنگی با حقوق مالکیت فکری دارد, مساله تبلیغات مقایسه ای است که مشتمل است بر استفاده یک شرکت از برند, علامت تجاری, نام تجاری, لوگو و... رقیب جهت مقایسه ویژگی های کالا یا خدمات شرکت مذکور با کالاها یا خدمات خود. در برخی از کشورها نظیر ایالات متحده آمریکا به علت رشد چشمگیر این نوع تبلیغات, مقررات ویژه ای وجود دارد. اما در حقوق ایران, قانون ویژه ای در این خصوص به تصویب نرسیده است و مقررات موجود برای پاسخگویی به چالش هایی که شرکت ها و بنگاه های تبلیغاتی در تبلیغات مقایسه ای و مخصوصا نسبت به امکان نقض حقوق مالکیت فکری مطرح می کنند, کفایت نمی کند. نتایج این پژوهش که به روش توصیفی - تحلیلی انجام شده است, نشان می دهد زمانی که یک فعالیت تبلیغاتی مقایسه ای راه اندازی می شود, توجه به طیف وسیعی از قوانین و مقررات ضرورت دارد. عدم احتیاط می تواند منجر به از دست رفتن حقوق خود شرکت و مسوولیت حقوقی در قبال نقض حقوق مالکیت فکری دیگران شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیاروند، مصطفی، و آقامحمدی، اکرم. (1394). تبلیغات تجاری مقایسه ای. دانشنامه حقوق اقتصادی (دانش و توسعه)، 22 (دوره جدید)(8 )، 97-123. SID. https://sid.ir/paper/511230/fa

    Vancouver: کپی

    بختیاروند مصطفی، آقامحمدی اکرم. تبلیغات تجاری مقایسه ای. دانشنامه حقوق اقتصادی (دانش و توسعه)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(8 ):97-123. Available from: https://sid.ir/paper/511230/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی بختیاروند، و اکرم آقامحمدی، “تبلیغات تجاری مقایسه ای،” دانشنامه حقوق اقتصادی (دانش و توسعه)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 8 ، pp. 97–123، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button