مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان شناختی - رفتاری والد محور در نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی کودکان پسر

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی برای بسیاری از کودکان مشکلات زیادی ایجاد می کند و بر عملکرد شناختی, اجتماعی, هیجانی, خانوادگی و سپس در بزرگ سالی بر عملکرد شغلی و زناشوئی آن ها تاثیر سوء می گذارد. جامعه آماری شامل همه مادران دارای کودک پسر مبتلا به این اختلال در دوره مدارس ابتدائی شهر کاشان بود. روش نمونه گیری, داوطلبانه و جایگزینی اعضای نمونه تصادفی بود. 36 نفر از 80 مادر مراجعه کننده به مراکز که بر پایه ملاک های تشخیص راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی - نسخه چهارم و مقیاس کانرز والدین, دارای کودکان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی بودند؛ به صورت تصادفی در 2 گروه آزمایش (18 نفر) و گروه کنترل (18 نفر) جایگزین شدند. در مرحله پیش آزمون, مقیاس کانرز والدین برای کل مادران اجرا شد. گروه آزمایش طی هشت جلسه تحت درمان شناختی - رفتاری قرار گرفت. پس از پایان جلسات دوباره مقیاس کانرز والدین برای هر دو گروه اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که نشانه های نارسایی توجه - بیش فعالی در کودکانی که مادران شان در گروه آزمایش قرار داشتند نسبت به گروه کنترل کاهش پیدا کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که درمان شناختی - رفتاری والد محور در کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی کودکان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوستانی کاشانی، امیرعباس، شفیع آبادی، عبداله، و خبازی راوندی، محمدرضا. (1394). اثربخشی درمان شناختی - رفتاری والد محور در نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی کودکان پسر. روانشناسی افراد استثنایی، 5(19 )، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/511250/fa

    Vancouver: کپی

    بوستانی کاشانی امیرعباس، شفیع آبادی عبداله، خبازی راوندی محمدرضا. اثربخشی درمان شناختی - رفتاری والد محور در نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی کودکان پسر. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1394؛5(19 ):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/511250/fa

    IEEE: کپی

    امیرعباس بوستانی کاشانی، عبداله شفیع آبادی، و محمدرضا خبازی راوندی، “اثربخشی درمان شناختی - رفتاری والد محور در نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی کودکان پسر،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 5، no. 19 ، pp. 59–82، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511250/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button