مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل آموزش هنر از طریق پژوهش در دست ساخته ها مبتنی بر ادغام رویکردهای آموزشی، مطالعه موردی دست دوخته ها

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 56

چکیده

 از مهم ترین چالش ها در آموزش هنر معاصر, ابداع و طرح ریزی برنامه هایی است که بتواند در مسیرهای جذاب, خلاقانه و در عین حال ساختارمند, دانش آموزان را در مقاطع آموزشی مختلف, به ویژه دوره های متوسطه, در کشف معانی آثار, ایده های پیچیده و درهم تنیده با باورها و عقاید مبدعان آن ها یاری رساند و علاوه بر گفتمان های مبتنی بر هنرهای زیبا و منحصر به فرهنگ های خاص, اشکال هنری از فرهنگ و هنر بومی, قومی و ملی هر کشور را ذیل خود جای دهد. نوشتار حاضر با هدف بهره مندی از مولفه های رویکردهای «آموزش مبتنی بر رشته های هنر»(DBAE)  و «فعالیت هنری پژوهش محور (APR)», به ارائه طرح درس ترکیبی, با تمرکز بر دست دوخته های ایرانی پرداخته است. پرسش اصلی که این پژوهش با روشی توصیفی تحلیلی و با رویکردی مقایسه ای به آن پاسخ می دهد این است که فلسفه ادغام رویکردهای آموزش هنر در راستای پژوهش در دست ساخته ها چیست و چگونه می توان ساختار آموزشی را بر این مبنا تدوین کرد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که رویکردهای ادغامی در آموزش و پژوهش دست ساخته ها, نه تنها می تواند دانش آموزان را بر جنبه های شکل گرایانه آثار متمرکز کند, بلکه آنان را به کشف ایده ها, باورها و عقاید تنیده با آثار بومی و فولکلور ترغیب نماید. به علاوه, دانش آموزان با رمزگشایی و کاوش در این آثار, قادر به خلق دوباره (نه مشابه) و رمزگذاری مفاهیم بر مبنای اندیشه های خود خواهند شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاتب، فاطمه نسرین، و طلایی، مرضیه. (1396). تبیین مدل آموزش هنر از طریق پژوهش در دست ساخته ها مبتنی بر ادغام رویکردهای آموزشی, مطالعه موردی دست دوخته ها. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 21(41 )، 26-56. SID. https://sid.ir/paper/511483/fa

    Vancouver: کپی

    کاتب فاطمه نسرین، طلایی مرضیه. تبیین مدل آموزش هنر از طریق پژوهش در دست ساخته ها مبتنی بر ادغام رویکردهای آموزشی, مطالعه موردی دست دوخته ها. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1396؛21(41 ):26-56. Available from: https://sid.ir/paper/511483/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه نسرین کاتب، و مرضیه طلایی، “تبیین مدل آموزش هنر از طریق پژوهش در دست ساخته ها مبتنی بر ادغام رویکردهای آموزشی, مطالعه موردی دست دوخته ها،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 21، no. 41 ، pp. 26–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button