Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری برخودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از این پژوهش تبیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر خودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال سازمان نهضت سوادآموزی بود. روش این پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و دارای مرحله پیگیری بود. جامعه آماری این پژوهش, تمامی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در شهرستان های استان تهران در سال تحصیلی 99-98 بود. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند 60 نفر انتخاب ودو گروه مساوی تقسیم به حکم قرعه یک گروه (30 نفری) به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر (30 نفری) به عنوان گروه کنترل مشخص شد. جهت جمع آوری داده ها ازپرسشنامه خودراهبری استفاده شد. متغیر مستقل (آموزش راهبردهای یادگیری) طی 10 جلسه 90 دقیقه ای روی گروه ازمایش اجرا گردید و در مرحله پی گیری یعنی یک ماه بعد از مرحله ی پس آزمون متغیر وابسته فقط روی گروه آزمایش اجرا گردید. بعد از جمع آوری داده های پژوهش, اطلاعات و نتایج به دست آمده بااستفاده از آمار توصیفی (میانگین وانحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادکه خودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسالان سازمان نهضت سواد آموزی که آموزش راهبردهای یادگیری را دریافت کرده اند به طور معنی دار بالاتر از خودراهبری آموزش دهندگانی است که این آموزش را دریافت نکرده اندو آموزش راهبردهای یادگیری بر خودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال موثر بوده و در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است. . (p <0/05)

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، خدیجه، احقر، قدسی، و اسدزاده، حسن. (1399). اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری برخودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/511667/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی خدیجه، احقر قدسی، اسدزاده حسن. اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری برخودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/511667/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه رسولی، قدسی احقر، و حسن اسدزاده، “اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری برخودراهبری آموزش دهندگان آموزش بزرگسال،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا