مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش خودرهبری بر سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی: تحقیقی موردی درباره دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 29

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش خودرهبری بر سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه پژوهش شامل کارکنان هفت دانشکده پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران به تعداد 197 نفر بوده که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب, 131 نفر از آنان انتخاب شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودرهبری ابیلی و مزاری (2014) با پایایی (a=0.96) و پرسشنامه سرمایه های انسانی نادری (2012) با پایایی (a=0.96) استفاده شد که روایی محتوا و سازه آنها نیز بررسی و تایید شد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف, تی تک گروهی, ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون گام به گام و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می دهد خودرهبری و سرمایه های انسانی کارکنان, بالاتر از حد متوسط بوده و خودرهبری (r=0.71) با سرمایه های انسانی کارکنان رابطه مثبت و معناداری (p<0.01) داشته است. نتایج رگرسیون گام به گام نشان می دهد از بین مولفه های خودرهبری, استراتژی های رفتارمحور و تمرکز بر پاداش طبیعی 66 درصد از سرمایه های انسانی را پیش بینی می کند. مدل یابی معادلات ساختاری نشان می دهد که خودرهبری بر دانش و مهارت های شناختی (g=0.82), مهارت های فراشناختی (g=0.86) و شایستگی های عاطفی-ارتباطی (g=0.95) تاثیرگذار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرکمالی، سیدمحمد، مزاری، ابراهیم، خباره، کبری، و صدیقی، ایراندخت. (1393). تبیین نقش خودرهبری بر سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی: تحقیقی موردی درباره دانشگاه تهران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 3(11 )، 9-29. SID. https://sid.ir/paper/511840/fa

    Vancouver: کپی

    میرکمالی سیدمحمد، مزاری ابراهیم، خباره کبری، صدیقی ایراندخت. تبیین نقش خودرهبری بر سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی: تحقیقی موردی درباره دانشگاه تهران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1393؛3(11 ):9-29. Available from: https://sid.ir/paper/511840/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میرکمالی، ابراهیم مزاری، کبری خباره، و ایراندخت صدیقی، “تبیین نقش خودرهبری بر سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی: تحقیقی موردی درباره دانشگاه تهران،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 3، no. 11 ، pp. 9–29، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button