مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فاصله انتظارات حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان خدمات حسابرسی در خصوص کیفیت خدمات

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 88

چکیده

 در این مقاله با استفاده از چارچوب تحلیلی در خصوص عوامل موثر بر کیفیت خدمات حسابرسی, به بررسی عواملی پرداخته می شود که در فاصله انتظارات ارائه کنندگان و استفاده کنندگان از خدمات حسابرسی در خصوص عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی تاثیرگذار است. عوامل موثری که در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته, ویژگی های حرفه ای شامل نقش حرفه ای افراد در فرایند حسابرسی (حسابرسان در برابر تهیه کنندگان صورت های مالی), تجربه حرفه ای افراد, رتبه بندی حرفه ای و اندازه موسسات حسابرسی بوده است. جامعه آماری اول شامل حسابداران رسمی شاغل در سازمان حسابرسی و موسسات خصوصی حسابرسی بوده و جامعه آماری دوم شامل شرکت های سرمایه گذاری است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران فعالیت می کنند. بر اساس نتایج پژوهش, نقش افراد حرفه ای در فرایند حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل یا تهیه کننده صورت های مالی و نیز تجربه حرفه ای افراد در فاصله انتظارات از عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی موثر نمی باشد. در حالی که اندازه و رتبه کیفی موسسات حسابرسی در فاصله انتظارات افراد درحوزه مقررات حسابرسی تاثیرگذار بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهزادیان، فتاح، و ایزدی نیا، ناصر. (1396). بررسی فاصله انتظارات حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان خدمات حسابرسی در خصوص کیفیت خدمات. پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی، 6(10 )، 67-88. SID. https://sid.ir/paper/511881/fa

    Vancouver: کپی

    بهزادیان فتاح، ایزدی نیا ناصر. بررسی فاصله انتظارات حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان خدمات حسابرسی در خصوص کیفیت خدمات. پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی[Internet]. 1396؛6(10 ):67-88. Available from: https://sid.ir/paper/511881/fa

    IEEE: کپی

    فتاح بهزادیان، و ناصر ایزدی نیا، “بررسی فاصله انتظارات حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان خدمات حسابرسی در خصوص کیفیت خدمات،” پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی، vol. 6، no. 10 ، pp. 67–88، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button