مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کانونی رابطه بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعال در آن

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 221

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه امنیت در مدرسه با مشارکت فعال در آن صورت پذیرفت؛ بدین صورت که 322 نفر از کلیه دانش آموزان دبیرستان های دولتی در شهر ری با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به مقیاس های اصلاح شده امنیت در مدرسه اسکیبا, سیمون, پترسون و فورد (2006) و مشارکت فعال وانگ, ویلت و اسکلتس (2011) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش تحلیل همبستگی بنیادی و با استفاده از نرم افزارهایSPSS 18  و STATGRAPHICS 5.1 مورد بررسی قرار گرفتند. تحلیل کانونی سه مجموعه معنادار بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعال در آن را نشان داد.بر اساس مجموعه اول, جو مدرسه و امنیت در یادگیری با یادگیری خودگردان, حس تعلق در مدرسه و استفاده از راهبردهای شناختی رابطه داشت و 43 درصد از واریانس آن ها را تبیین می کرد. بر اساس مجموعه دوم, جو مدرسه, عدم رفتارهای مجرمانه و امنیت سطح بالاتر, امنیت فردی و عدم اختلاف و خشونت با یادگیری خودگردان, استفاده از راهبرد شناختی, اشتیاق به یادگیری و حس تعلق به مدرسه رابطه داشت و 10 درصد از واریانس آن را تبیین می کرد؛ و بر اساس مجموعه سوم جو مدرسه, عدم رفتارهای مجرمانه و امنیت سطح بالاتر, ارتباطات در مدرسه و امنیت در یادگیری با یادگیری خودگردان, حس تعلق در مدرسه و استفاده از راهبردهای شناختی رابطه داشت و 5 درصد از واریانس آن را تبیین می کرد. در مجموع می توان نتیجه گرفت در مدارسی که مولفه های امنیت در مدرسه برقرار است و در سطح بالایی قرار دارد دانش آموزان مشارکت فعال بیشتری دارند. این نتیجه با در نظر گرفتن نظریه میدانی لوین, رویکرد بوم شناختی برنر و نظریه انسان شناسانه مازلو قابل تبیین است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی، محمدحسین، زمان پور، عنایت اله، و مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه. (1396). تحلیل کانونی رابطه بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعال در آن. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(43 )، 201-221. SID. https://sid.ir/paper/512126/fa

    Vancouver: کپی

    خانی محمدحسین، زمان پور عنایت اله، مرادیانی گیزه رود سیده خدیجه. تحلیل کانونی رابطه بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعال در آن. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(43 ):201-221. Available from: https://sid.ir/paper/512126/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین خانی، عنایت اله زمان پور، و سیده خدیجه مرادیانی گیزه رود، “تحلیل کانونی رابطه بین امنیت در مدرسه و مشارکت فعال در آن،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 43 ، pp. 201–221، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button