Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,128
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه میزان اثربخشی آموزش مدیریت خشم و بیان هیجانات، بر کاهش اختلالات رفتاری در کودکان ناسازگار

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: خشم و تکانشگری ممکن است آغازگر بسیاری از اختلالات و آسیب های رفتاری باشد که به ویژه کنترل و نظم دهی آن ها ضروری است و باید برای کنترل آن ها, برنامه ریزی مناسب انجام شود, ازاین رو, هدف این پژوهش مطالعه تاثیر آموزش مهارت های مدیریت خشم و بیان هیجانات, بر کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزان دختر ناسازگار 7 تا 12 ساله است.روش بررسی: پژوهش به روش تحقیق آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون انجام شد. از دانش آموزان در دسترس که نمره آنان در آزمون CSI-4 بیشتر از دیگران و همچنین ناسازگاری آن ها با تایید مشاور و مدیر مدرسه بوده است, 30 نفر انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند. مهارت های مدیریت خشم در 8 جلسه یک ساعته, هفته ای یک بار به گروه آزمایش آموزش داده شد, ولی گروه گواه مداخله ای دریافت نکردند. برای بررسی فرضیه های اصلی پژوهش حاضر, از روش آماری تحلیل هم پراکنش با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه استفاده شد.یافته ها: بر اساس این پژوهش, بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه, ازنظر شدت اختلالات رفتاری, تفاوت معناداری در خرده مقیاس های کاستی توجه بیش فعالی (p<0.01), لج بازی - نافرمانی (p<0.01), اختلال سلوک (p<0.01), اختلال اضطرابی (p<0.01), تیک (p<0.01) و اختلال خلقی (p<0.01) مشاهده شده است و تنها در دو خرده مقیاس افسردگی شدید (p>0.01) و هراس (p>0.01) در کودکان ناسازگار دو گروه آزمایش و کنترل, بعد از ثابت نگه داشتن اثر پیش آزمون, تفاوت معناداری مشاهده نشده است. در نتیجه, با توجه به معنادار شدن شش خرده مقیاس اختلالات رفتاری, فرضیه پژوهش حاضر تایید می شودنتیجه گیری: می توان آموزش مهارت های مدیریت خشم و بیان هیجانات را روش موثری برای کاهش اختلالات رفتاری درنظر گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاگر، ملیحه. (1393). مطالعه میزان اثربخشی آموزش مدیریت خشم و بیان هیجانات, بر کاهش اختلالات رفتاری در کودکان ناسازگار. مطالعات ناتوانی، 4(7)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/512754/fa

    Vancouver: کپی

    کلاگر ملیحه. مطالعه میزان اثربخشی آموزش مدیریت خشم و بیان هیجانات, بر کاهش اختلالات رفتاری در کودکان ناسازگار. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(7):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/512754/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه کلاگر، “مطالعه میزان اثربخشی آموزش مدیریت خشم و بیان هیجانات, بر کاهش اختلالات رفتاری در کودکان ناسازگار،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 7، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا