مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد بینامتنی در آموزه های تعلیمی پروین اعتصامی و مولوی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 تحلیل با رویکرد «بینامتنی» ارتباط یک متن با سایر متون پیشین یا معاصر آن متن را بررسی می کند. بینامتنیت از ابداعات «ژولیا کریستوا» بود که بعدها با تحقیقات «ژرار ژنت» بسط و گسترش یافت و زیرشاخه های متعددی پیدا کرد. در این مقاله سعی شده است با استفاده از نظریه بینامتنیت, یک نمونه از اشعاری که پروین در سرودن آن به اشعار شاعران پیشین همچون مولوی نظر داشته است, بررسی و با تبیین نکات تعلیمی آن بر اساس نظریه بینامتنیت, اشتراکات و افتراقات این سروده ها بیان شود. هدف این مقاله آشکار ساختن رویکرد بینامتنی برای برجسته کردن آموزه های تعلیمی در دیوان پروین اعتصامی است که شکلی نوین و جذاب به آموزه های کهن بخشیده است. با توجه به نوین بودن نظریه بینامتنیت در ایران تاکنون تحقیقی بر اساس روابط بینامتنی در مورد آموزه های تعلیمی دیوان پروین اعتصامی صورت نگرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکاوندقلعه نوعی، فاطمه، و نجار نوبری، عفت. (1396). رویکرد بینامتنی در آموزه های تعلیمی پروین اعتصامی و مولوی. فنون ادبی، 9(4 (پیاپی 21) )، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/513358/fa

    Vancouver: کپی

    کاکاوندقلعه نوعی فاطمه، نجار نوبری عفت. رویکرد بینامتنی در آموزه های تعلیمی پروین اعتصامی و مولوی. فنون ادبی[Internet]. 1396؛9(4 (پیاپی 21) ):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/513358/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کاکاوندقلعه نوعی، و عفت نجار نوبری، “رویکرد بینامتنی در آموزه های تعلیمی پروین اعتصامی و مولوی،” فنون ادبی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 21) ، pp. 47–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button