مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مولفه های خط مشی تحول علوم انسانی با استفاده از رویکرد تحلیل اهمیت-عملکرد

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 70

چکیده

 در طول سالیان بعد از انقلاب, برای تحقق خط مشی تحول علوم انسانی, برنامه ها و اقداماتی برنامه ریزی و اجرا گردید. ازاین رو بعد از گذشت چند سال از اجرای این برنامه های عمومی, ارزشیابی عملکرد آن ها در راستای ارائه بازخور و ایجاد بهبود در خط مشی تحول علوم انسانی ضروری می نمود. ازآنجاکه کنکاش پیرامون پژوهش های صورت گرفته در باب ارزشیابی این برنامه ها نشان داد که این حوزه از فقر پژوهشی رنج می برد, لذا لازم بود در ابتدا با غور در سیاست های کلی نظام و بیانات رهبر انقلاب, با تمسک به روش تحلیل مضمونی, مولفه های تحول علوم انسانی استخراج گردند. سپس این مولفه ها در چارچوب تحلیل اهمیت-عملکرد مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان ارزشیابی عملکردی از خط مشی تحول علوم انسانی به دست آورد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اولاً علی رغم تاکید جدی و مکرر سیاست های کلی نظام بر تحول علوم انسانی, متاسفانه این خط مشی تاکنون اولویت جدی دستور کار خط مشی گذاران مربوطه نبوده است. ثانیاً مبتنی بر تحلیل اهمیت عملکرد, اولویت کنونی خط مشی تحول علوم انسانی, تمرکز بر روی مولفه هایی چون «ابتناء نظریات علوم انسانی بر مبانی اسلامی», «جذب افراد مستعد و باانگیزه به علوم انسانی», «آموزش علوم اسلامی موردنیاز به دانشجویان علوم انسانی», «تبیین اهمیت علوم انسانی برای مسئولین», «همسازی علوم انسانی با فرهنگ ملی و اسلامی», «تدوین تعداد کافی کتاب های درسی در حوزه علوم انسانی اسلامی» و «تقویت اعتمادبه نفس ملی» هست. مقایسه این مولفه ها با نقاط تمرکز برنامه های کنونی خط مشی تحول علوم انسانی, حاکی از تمرکز سیاستی بر نقاط غیر اولویت دار است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی پور، حسین، و رازینی، روح اله. (1395). تحلیل مولفه های خط مشی تحول علوم انسانی با استفاده از رویکرد تحلیل اهمیت-عملکرد. مطالعات راهبردی بسیج، 19(70 )، 41-70. SID. https://sid.ir/paper/513440/fa

    Vancouver: کپی

    قلی پور حسین، رازینی روح اله. تحلیل مولفه های خط مشی تحول علوم انسانی با استفاده از رویکرد تحلیل اهمیت-عملکرد. مطالعات راهبردی بسیج[Internet]. 1395؛19(70 ):41-70. Available from: https://sid.ir/paper/513440/fa

    IEEE: کپی

    حسین قلی پور، و روح اله رازینی، “تحلیل مولفه های خط مشی تحول علوم انسانی با استفاده از رویکرد تحلیل اهمیت-عملکرد،” مطالعات راهبردی بسیج، vol. 19، no. 70 ، pp. 41–70، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button