مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گونه شناسی تجربی استراتژی های ترفیع محصولات موفق دارویی در مرحله رشد

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 105

چکیده

 صنایع دارویی ایران از دیرباز با محدودیت های گوناگونی در حوزه بازاریابی و تبلیغات خود مواجه بوده اند. بخش عمده این محدودیت ها ناشی از قوانین و مقررات دولتی بوده است, و به مرور باعث شده تا اکثر قریب به اتفاق این شرکت ها رویکردی منفعلانه و حداقلی در بهره برداری از استراتژی های ترفیع دنبال کنند. امروز اما با ورود چندین شرکت داروسازی جوان و پیشرفته و حمایت های بخش خصوصی, تغییرات جدی در رویکردهای گذشته این شرکت ها نسبت به استراتژی های ترفیع شان قابل مشاهده است. در این پژوهش بر تلاش شد تا ضمن ارائه آخرین یافته های علمی پیرامون استراتژی های ترفیع شرکت های تولیدکننده داروهای انسانی, گونه های رایج این دسته از استراتژی ها را با استفاده از روش تاکسونومی شناسایی شود. برای این مقصود ابتدا از طریق انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته در یک پژوهش کیفی و بهره گیری از روش تحلیل محتوا, چهارچوبی جامع برای ابعاد و اجزای استراتژی ترفیع شرکت های دارویی ایجاد شد و سپس از طریق یک پیمایش کمی و تکمیل پرسشنامه های حضوری, استراتژی ترفیع هر یک از 40 شرکت دارویی حاضر در نمونه آماری این پژوهش مشخص گردید در نهایت با انجام خوشه بندی فازی, چهار خوشه یا گونه متمایز از استراتژی های ترفیع شرکت های دارویی شناسایی شدند که هرکدام در تعدادی از ویژگی های کلیدی با سایر گونه ها تفاوت های معنادار داشتند. از جمله کلیدی ترین یافته های این پژوهش نشان داد که شرکت های دارویی رویکردهای متفاوتی جهت استفاده از استراتژی های ترفیع اتخاذ کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، مهدی، و حلوایی، علی عسگر. (1397). گونه شناسی تجربی استراتژی های ترفیع محصولات موفق دارویی در مرحله رشد. پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(69 )، 83-105. SID. https://sid.ir/paper/513496/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی مهدی، حلوایی علی عسگر. گونه شناسی تجربی استراتژی های ترفیع محصولات موفق دارویی در مرحله رشد. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(69 ):83-105. Available from: https://sid.ir/paper/513496/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ابراهیمی، و علی عسگر حلوایی، “گونه شناسی تجربی استراتژی های ترفیع محصولات موفق دارویی در مرحله رشد،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 69 ، pp. 83–105، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button