Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,123
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هوش موفق و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش موفق بر عملکرد دانشجو معلمان در برنامه درسی کارورزی می باشد. به همین منظور تعداد 30 دانشجو معلم در دو گروه آزمایشی و گواه در قالب درس کارورزی در سال تحصیلی 94-1393 دانشگاه فرهنگیان, مرکز آموزش عالی امام جعفرصادق (ع) بهبهان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و قبل و بعد از آموزش مولفه های هوش موفق, با استفاده از مقیاس خودکارآمدی تدریس شانن - موران و وولفولک هوی و پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون - گلاسر, دو متغیر تفکر انتقادی و خودکارآمدی تدریس مورد بررسی قرار گرفتند. تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش مولفه های هوش موفق, می تواند تفکر انتقادی و خودکارآمدی تدریس دانشجویان را به عنوان دو هدف اصلی برنامه درسی کارورزی افزایش دهد, همچنین با آموزش مولفه های هوش موفق, عملکرد تحصیلی دانشجویان در درس کارورزی افزایش نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی، علی. (1395). هوش موفق و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 5(14 )، 109-122. SID. https://sid.ir/paper/513929/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی علی. هوش موفق و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1395؛5(14 ):109-122. Available from: https://sid.ir/paper/513929/fa

    IEEE: کپی

    علی بابایی، “هوش موفق و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 5، no. 14 ، pp. 109–122، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا