مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ی تطبیقی نظام های حقوقی ایران، چین و ترکیه در زمینه ی تنظیم گری تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 95

چکیده

 مقدمه: مقامات نظارتی و تنظیم گر در هر کشوری, برای محافظت از بهداشت عمومی تلاش می کنند با قانون گذاری, مقرره گذاری و استانداردسازی از کیفیت, ایمنی, اثربخشی, برچسب گذاری, بازاریابی و تبلیغات صحیحِ محصولات دارویی و پزشکی در طول عمر کالا اطمینان حاصل کنند. تنظیم گری در حوزه ی تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی نظارت بر کلیه ی فعالیت های آگاهی بخش و مجاب کننده ی صنایع دارویی است که با هدف تأثیرگذاری بر نسخه نویسی, تأمین, خرید و استفاده از دارو انجام می دهند. روش ها: در این مطالعه, قوانین و مقررات و ساختارهای نظارت بر تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی در کشورهای چین و ترکیه با ایران, به کمک روش مطالعه ی تطبیقی, مقایسه شده است. نتایج: براساس این مطالعه, سازوکار تنظیم گری تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی در ایران, در سنجشی با چین و ترکیه با چهار مشکل اساسی روبه رو است: فقدان مُتولّی واحد در نظارت بر تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی, ابهام در جواز یا عدم جواز تبلیغ دارو به عموم در قوانین ایران, مقررات غیرشفاف در خصوص نحوه ی تبلیغات به پزشکان و در آخر نبود نهادی خودتنظیم با عضویت در شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده ی دارویی با هدف کدگذاری های واحدهای صنفی برای ایجاد رقابت سالم و جلوگیری از تخلُّفات تبلیغاتی. نتیجه گیری: لازم است در ایران قانونی جامع و شفاف در حوزه ی بازاریابی و تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی با تعیین نهاد ناظر و استانداردهای تبلیغاتی (هم به مخاطب عمومی و هم به مخاطب حرفه ای) تدوین و تصویب شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، هدی، و ابراهیمی، زهرا. (1398). مطالعه ی تطبیقی نظام های حقوقی ایران, چین و ترکیه در زمینه ی تنظیم گری تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی. مجله ایرانی حقوق و اخلاق زیست پزشکی، 1(2 )، 11-95. SID. https://sid.ir/paper/514152/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری هدی، ابراهیمی زهرا. مطالعه ی تطبیقی نظام های حقوقی ایران, چین و ترکیه در زمینه ی تنظیم گری تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی. مجله ایرانی حقوق و اخلاق زیست پزشکی[Internet]. 1398؛1(2 ):11-95. Available from: https://sid.ir/paper/514152/fa

    IEEE: کپی

    هدی غفاری، و زهرا ابراهیمی، “مطالعه ی تطبیقی نظام های حقوقی ایران, چین و ترکیه در زمینه ی تنظیم گری تبلیغات تولیدات دارویی و پزشکی،” مجله ایرانی حقوق و اخلاق زیست پزشکی، vol. 1، no. 2 ، pp. 11–95، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button