مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ترکیبی خبره محور فازی برای ارزیابی نوآوری شعب بانک انصار

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 113

چکیده

 قابلیت نوآوری, عاملی کلیدی برای استمرار نوآوری در کسب و کار است و به سازمان ها این توانایی را می دهد تا در محیط متغیر کنونی اثربخش تر رقابت کنند. بانک ها نیز که یکی از مهم ترین سازمان های خدماتی هستند برای حضور در صحنه رقابت نیازمند نوآوری های چشم گیری می باشند, و این امر آن ها را در جهت انجام فعالیت های نوآورانه هدایت می کند که موجب جذب مشتریان جدید در بین سایر رقبای خود می شود. به همین دلیل ارزیابی نوآوری در این صنعت کمک مؤثری به بانک ها برای سنجش میزان نوآوری و همچنین مقایسه خود با سایر رقبایشان خواهد کرد. هدف پژوهش حاضر ارائه مدل ترکیبی خبره محور فازی برای ارزیابی نوآوری شعب بانک می باشد. بدین منظور, ابتدا عوامل مؤثر بر نوآوری در حوزه های مختلف شناسایی خواهد شد, پس از جمع بندی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه تمام معیارهای استخراج شده در اختیار خبرگان قرار گرفته و عوامل مؤثر بر نوآوری بانک شناسایی می شود. سپس با استفاده از روش تصمیم گیری چند شاخصه بهترین-بدترین که به عنوان یکی از نوین ترین روش های تصمیم گیری مطرح است, این عوامل با نظرات خبرگان وزن دهی می شوند. سپس با استفاده از روش مولتی مورای فازی 6 شعبه از شعب بانک انصار به عنوان مورد مطالعه, ارزیابی می شوند. نتایج این پژوهش نشان دهنده این است که عوامل استراتژیک, عوامل داخلی و مشتری مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر نوآوری در حوزه بانک می باشند و همچنین چشم انداز بانک به عنوان زیرمعیاری از عوامل استراتژیک, به مهم ترین زیرمعیار مشخص شده است. پس از ارزیابی شعب, شعبه 6 به نوآورترین شعبه انتخاب شده است. در انتها بر اساس نتایج پژوهش, پیشنهادات اجرایی و پژوهشی ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبعلی، نوید، دهقان، محمدمهدی، عرب، علیرضا، و صفری، جلیل. (1397). مدل ترکیبی خبره محور فازی برای ارزیابی نوآوری شعب بانک انصار. پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(68 )، 89-113. SID. https://sid.ir/paper/514554/fa

    Vancouver: کپی

    محبعلی نوید، دهقان محمدمهدی، عرب علیرضا، صفری جلیل. مدل ترکیبی خبره محور فازی برای ارزیابی نوآوری شعب بانک انصار. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(68 ):89-113. Available from: https://sid.ir/paper/514554/fa

    IEEE: کپی

    نوید محبعلی، محمدمهدی دهقان، علیرضا عرب، و جلیل صفری، “مدل ترکیبی خبره محور فازی برای ارزیابی نوآوری شعب بانک انصار،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 68 ، pp. 89–113، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button