مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آینده ی مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه ی موردی با روش دلفی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 106

چکیده

 امروزه مصرف رسانه ها در سراسر جهان بسیار بالاست و با پیشرفت فناوری, فرصت های بیشتری برای انتخاب مخاطبان در موقعیت­ ها, مکان ها و با رفتارهای مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است. این فرصت, سپهر رسانه­ ای را گسترده ترکرده و شیوه ای را که مخاطبان در آن تعامل و استفاده می کنند, تغییر داده است. در دهه های اخیر, با توجه به تغییرات چشمگیر فنّاوری, اقتصاد, سیاست و جامعه, نگرش و نقش مخاطبان رسانه در سراسر جهان به طور چشمگیری تغییر کرده و این امر به نوبه ی خود بر استراتژی های رسانه ای, تولید محتوا و همچنین تغییر مدل های تجاری تأثیر گذاشته است. در پژوهش پیش رو, با استفاده از روش تحقیق آینده پژوهی دلفی و با بررسی دیدگاه های 15 متخصص حوزه ی رسانه, عوامل مؤثر بر چگونگی مصرف مخاطبان آینده ی رسانه بررسی شده است. یافته ها حاکی از آنند که در آینده مخاطبان هیچ گونه محدودیتی در نحوه ی مصرف, ابزار ارتباطی, زمان و مکان استفاده از رسانه ندارند و تحت هر شرایطی می توانند رسانه را مصرف کنند و از سوی دیگر نقش آنها می­ تواند بین فرستنده و گیرنده مدام در حال جابه جایی باشد(مدل ارتباطی تعاملی). این مخاطبان قدرت انتخاب در میان طیف گسترده ای از محتوا و خدمات از پلتفرم های مختلف دارند و در نهایت آنها خود می توانند محتوا را تولید کنند و به مصرف کنندگانی هوشمند, تولید مصرف کننده و تولیدکننده طراح خدمت تبدیل می­ شوند که همه ی اینها بر اثر تقسیم بندی مخاطبان در محیط همگرایی رسانه ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خجسته باقرزاده، حسن، بردبار، ملیکا، و عقیلی، سیدوحید. (1397). آینده ی مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه ی موردی با روش دلفی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 19(43 (مسلسل 75) )، 83-106. SID. https://sid.ir/paper/514799/fa

    Vancouver: کپی

    خجسته باقرزاده حسن، بردبار ملیکا، عقیلی سیدوحید. آینده ی مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه ی موردی با روش دلفی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1397؛19(43 (مسلسل 75) ):83-106. Available from: https://sid.ir/paper/514799/fa

    IEEE: کپی

    حسن خجسته باقرزاده، ملیکا بردبار، و سیدوحید عقیلی، “آینده ی مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه ی موردی با روش دلفی،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 19، no. 43 (مسلسل 75) ، pp. 83–106، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button