Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

358
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاریخ نگاری تحول دانش معلمان طی چهار دهه اخیر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف این مطالعه, درک روند تاریخی دانش معلمان در چهار دهه گذشته است. برای این کار مقالات و کتب پژوهشگران دانش معلمان در طی دهه های 80 تا 2010 میلادی از طریق فرا تحلیل مورد مطالعه قرارگرفته است. برای این منظور مقالات و کتاب های در دسترس و شاخص دانش معلمان مربوط به سیزده پژوهشگر برتر حوزه دانش معلمان در طی چهار دهه اخیر به عنوان اسناد شاخص مورد تحلیل قرارگرفته اند. مدل ها و الگوهای دانش معلمی برحسب زمان در چهار دهه تقسیم بندی و برحسب زمان مورد تحلیل اسنادی قرارگرفته اند. روند تاریخی دانش معلمان نشان می دهد که مطالعات دانش معلمان در دهه 80 به سمت دانش عملی معلمان, در دهه 90 به سمت دانش ضروری معلمان و در دهه 2000 به سمت تولید دانش توسط خود معلمان و در سال های اخیر (2000 به بعد) مدل های دانش معلمان به سمت مدل های ترکیبی دانش عملی, دانش ضروری و پژوهش های معلمان تغییر کرده است. مهم ترین مفاهیم موردبررسی در دانش معلمان به ترتیب سیر تاریخی عبارت اند از: معلم ژرف نگر یا کار اندیش, معلم روایتگر, معلم پژوهنده, معلم حرفه ای و معلم متخصص.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرتی، نسرین، قادری، مصطفی، و ناطقی، فائزه. (1398). تاریخ نگاری تحول دانش معلمان طی چهار دهه اخیر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(35 (پیاپی 62) )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/515546/fa

    Vancouver: کپی

    نصرتی نسرین، قادری مصطفی، ناطقی فائزه. تاریخ نگاری تحول دانش معلمان طی چهار دهه اخیر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(35 (پیاپی 62) ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/515546/fa

    IEEE: کپی

    نسرین نصرتی، مصطفی قادری، و فائزه ناطقی، “تاریخ نگاری تحول دانش معلمان طی چهار دهه اخیر،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 35 (پیاپی 62) ، pp. 1–19، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515546/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا