Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

445
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,146
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی-رویکرد تصمیم گیری فازی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 79

چکیده

 در این پژوهش به ارزیابی استراتژی های بازاریابی کانال های مختلف بازاریابی و فروش شرکت لبنی صباح با رویکرد ترکیبی ANP فازی و TOPSIS پرداخته شده است. به این منظور, ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و با استفاده از نظر صاحب نظران, کارشناسان و خبرگان بخش بازاریابی و فروش, عوامل مؤثر بر استراتژی های بازاریابی چندکاناله شناسایی شده, سپس براساس میزان اهمیت آن ها با روش ANP فازی وزن دهی رتبه بندی گردیده اند؛ سپس براساس نتایج به دست آمده, هر یک از کانال های فروش شرکت لبنی صباح نیز با روش تاپسیس رتبه بندی گردیده اند. در این راستا, برای جمع آوری اطلاعات لازم, از پنج نوع پرسشنامه استفاده شده است. پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات لازم به وسیله پرسشنامه کدگذاری شده و سپس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که از بین عوامل مؤثر بر استراتژی های بازاریابی چندکاناله, «هزینه برگشت کالا», «اعتماد بین کانال ها», «هزینه هماهنگی کانال ها», «تضاد بین کانال هااز مهمترین عوامل شناسایی شده می باشند. در نهایت با بررسی کانال های مختلف فروش, «کانال فروش از طریق شرکت های توزیع» در درجه اول اهمیت, و پس از آن «کانال فروش از طریق بنکداران» در رتبه دوم اهمیت و در نهایت «کانال فروش از طریق مشتریان کلیدی» در رتبه سوم اهمیت قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیده خانی، حسین، مهرانی، هرمز، بدیعی، فرناز، و یوسفی کمیجانی، عارفه. (1398). طراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی-رویکرد تصمیم گیری فازی. پژوهشنامه بازرگانی، 23(92 )، 55-79. SID. https://sid.ir/paper/515721/fa

    Vancouver: کپی

    دیده خانی حسین، مهرانی هرمز، بدیعی فرناز، یوسفی کمیجانی عارفه. طراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی-رویکرد تصمیم گیری فازی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1398؛23(92 ):55-79. Available from: https://sid.ir/paper/515721/fa

    IEEE: کپی

    حسین دیده خانی، هرمز مهرانی، فرناز بدیعی، و عارفه یوسفی کمیجانی، “طراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی-رویکرد تصمیم گیری فازی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 23، no. 92 ، pp. 55–79، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا