مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای، خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای, خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی انجام گرفت. روش کار پژوهش کاربردی با طرح آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه مداخله نما (شبیه کنترل) بود. شرکت کنندگان 40 مادر دارای کودک پیش دبستانی که در دو گروه آزمایش و مداخله نما به صورت تصادفی جایگزینی شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 2ساعته مداخله آموزشی فرزندپروری ذهن آگاهانه, دریافت کردند و گروه مداخله نما 8 جلسه 2ساعته آموزش زبان انگلیسی دریافت کردند. همه آزمودنی ها قبل از آغاز آموزش و پس از اتمام و در دوره دوماه پیگیری, پرسشنامه پذیرش و عمل-نسخه دوم (AAQ-II) برای سنجش اجتناب تجربه ای؛ مقیاس خودشقفتی-فرم کوتاه (SCS-SF) برای سنجش خود-شفقتی, مقیاس ذهن آگاهی, توجه و هشیاری(MAAS) را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر و تحلیل کوواریانس تک متغیره تجزیه و تحلیل شد. نتایج نتایج مطالعه حاضر افزایش میانگین نمرات در متغیرهای اجتناب تجربه ای, خود-شفقتی و ذهن آگاهی را در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون و پیگیری نسبت به گروه مداخله نما نشان داد(01/0< p). نتیجه گیری نتایج پژوهش بیانگر است که آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای و ارتقای خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بندار کاخکی، زهرا، مشهدی، علی، و امین یزدی، سیدامیر. (1398). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای, خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(ویژه نامه 1 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/51595/fa

Vancouver: کپی

بندار کاخکی زهرا، مشهدی علی، امین یزدی سیدامیر. اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای, خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1398؛62(ویژه نامه 1 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/51595/fa

IEEE: کپی

زهرا بندار کاخکی، علی مشهدی، و سیدامیر امین یزدی، “اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای, خود-شفقتی و ذهن آگاهی مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 62، no. ویژه نامه 1 ، pp. 1–14، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51595/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button