Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

294
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 سابقه و هدف: این مطالعه با هدف تعیین رضایتمندی کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز آموزشی-درمانی شهر ساری انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی انجام شد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس مورد استفاده قرارگرفت و گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه­ ای در چهار بخش انجام گرفت. یافته ها: بیشترین درصد کاربران مربوط به گروه سنی 40 سال و بالاتر, جنیست زن و مدرک تحصیلی لیسانس بود. در زمینه تعیین چگونگی تعامل کاربران با سیستم اطلاعات بیمارستانی, بیشترین تعداد کاربران (5/41 درصد) در بخش پرستاری ایفای نقش می کردند. بیشترین تعداد کاربران (4/64 درصد) از سیستم اطلاعات بیمارستانی در انجام کار روزانه ی خود برای واردکردن و نمایش داده های پزشکی استفاده می کردند. بیشترین رضایتمندی مربوط به کیفیت وظایف و اطلاعات سیستم (71 درصد) وکمترین رضایت درباره کیفیت عملکرد (53 درصد) است. 44 درصد از کاربران نسبت به قابلیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در کمک به تصمیم گیری و 48 درصد از کاربران نسبت به کیفیت اطلاعات سیستم اطلاعات بیمارستانی رضایت داشتند. استنتاج: به طور کلی علل نارضایتی میزان رضایت کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی, مربوط به زمان پاسخگویی طولانی, قابلیت اطمینان کم, قابلیت برگشت پذیری نامناسب, مشکلات استفاده از مستندات موجود در سیستم و نارضایتی از فرمت خروجی های چاپ شده بود. با توجه به تأثیر سیستم اطلاعات بیمارستانی در جهت بهبود و ارتقاء کارایی تصمیم گیری می بایست در راستای توسعه مجدد سیستم اطلاعات بیمارستانی گام های موثری برداشته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بالاغفاری، آزیتا، صیامیان، حسن، و پنق، عافیه. (1397). رضایتمندی کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در سال 1395. مهندسی فرآیندها، 5(11 )، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/515969/fa

    Vancouver: کپی

    بالاغفاری آزیتا، صیامیان حسن، پنق عافیه. رضایتمندی کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در سال 1395. مهندسی فرآیندها[Internet]. 1397؛5(11 ):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/515969/fa

    IEEE: کپی

    آزیتا بالاغفاری، حسن صیامیان، و عافیه پنق، “رضایتمندی کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در سال 1395،” مهندسی فرآیندها، vol. 5، no. 11 ، pp. 68–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا