مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حافظه فعال و کفایت اجتماعی: دانش آموزان شنوا و ناشنوا

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: دانش آموزان ناشنوا یکی از گروه های کودکان با نیازهای ویژه هستند و ناشنوایی به نحو گسترده ای به عنوان یکی از ناتوانی های بسیار شایع به رسمیت شناخته شده است. به نظر می رسد دانش آموزان ناشنوا درمقایسه با دانش آموزان شنوا درزمینه حافظه فعال و کفایت اجتماعی با مشکلات عمده ای مواجه باشند؛ بنابراین, پژوهش حاضر به منظور مقایسه حافظه فعال و کفایت اجتماعی در دانش آموزان شنوا و ناشنوا صورت گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر, مطالعه ای علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان شنوا و ناشنوای دختر 10 تا 13 ساله شهر گرگان در سال 1397-1396 تشکیل دادند. دانش آموزان شنوا و ناشنوا به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ به نحوی که اعضای هر گروه 40 نفر بود. ابزارهای این پژوهش آزمون حافظه فعال دانیمن و کارپنتر و پرسشنامه کفایت اجتماعی فلنر, لیس و فیلیپس بود. اطلاعات جمع آوری شده از طریق آزمون های آماری کلموگروف اسمیرنوف, ام. باکس, لوین, t مستقل و تحلیل واریانس چندمتغیری در سطح معناداری 0٫ 05 و با استفاده از نسخه 23 نرم افزار SPSS تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمرات حافظه فعال دانش آموزان ناشنوا (3٫ 27± 62٫ 46) به طور معناداری کمتر از دانش آموزان شنوا (3٫ 11± 73٫ 85) بود (0٫ 05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خاتون آبادی، رویاسادات، و عاشوری، محمد. (1397). حافظه فعال و کفایت اجتماعی: دانش آموزان شنوا و ناشنوا. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/516152/fa

    Vancouver: کپی

    خاتون آبادی رویاسادات، عاشوری محمد. حافظه فعال و کفایت اجتماعی: دانش آموزان شنوا و ناشنوا. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/516152/fa

    IEEE: کپی

    رویاسادات خاتون آبادی، و محمد عاشوری، “حافظه فعال و کفایت اجتماعی: دانش آموزان شنوا و ناشنوا،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button