مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش بر کاهش افسردگی نوجوانان دختر کم بینا

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش بر کاهش افسردگی نوجوانان دختر کم بینای شهر تهران بود. پژوهش با روش نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شد. تعداد 20 دختر نوجوان کم بینای افسرده که در مقطع راهنمایی مدرسه نابینایان نرجس تهران در سال تحصیلی 92- 1391 مشغول به تحصیل بودند, با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. شرکت کنندگان گروه آزمایش طی ده جلسه یک ساعته به صورت گروهی آموزش ایفای نقش را دریافت کردند, اما به گروه گواه آموزشی در این زمینه داده نشد. داده های پژوهش به وسیله آزمون افسردگی کودکان و نوجوانان جمع آوری و با آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش در کاهش افسردگی نوجوانان کم بینا تاثیر معنادار داشته است. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش می تواند بر کاهش افسردگی نوجوانان کم بینا تاثیر نسبتا پایداری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هدی پور، اکرم، شاه میوه اصفهانی، آرزو، و فرامرزی، سالار. (1395). تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش بر کاهش افسردگی نوجوانان دختر کم بینا. روانشناسی افراد استثنایی، 6(21 )، 123-139. SID. https://sid.ir/paper/516679/fa

    Vancouver: کپی

    هدی پور اکرم، شاه میوه اصفهانی آرزو، فرامرزی سالار. تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش بر کاهش افسردگی نوجوانان دختر کم بینا. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1395؛6(21 ):123-139. Available from: https://sid.ir/paper/516679/fa

    IEEE: کپی

    اکرم هدی پور، آرزو شاه میوه اصفهانی، و سالار فرامرزی، “تاثیر الگوی آموزش خوش بینی به روش ایفای نقش بر کاهش افسردگی نوجوانان دختر کم بینا،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 6، no. 21 ، pp. 123–139، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button