مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تفاوت همخوان های چینی و فارسی و نقش آن در یادگیری آواهای زبان چینی

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 208

چکیده

 در بحث آموزش زبان دوم, میزان شباهت یا تفاوت نظام آوایی دو زبان, در یادگیری آن توسط زبان آموزان تاثیر مستقیمی دارد و بدیهی است هر چه میزان شباهت بیشتر باشد, یادگیری برای دانشجویان ساده تر خواهد بود و تفاوت بیشتر, دشواری های آموزش را دوچندان می کند. درپژوهش حاضر, یک تست شفاهی از 45 نفر از دانشجویان رشته زبان چینی در مقطع لیسانس دانشگاه شهید بهشتی به عمل آمده است که تمامی همخوان های زبان چینی توسط آنان خوانده می شود و با بررسی فایل صوتی ضبط شده, تعداد دانشجویانی که هر یک از همخوان ها را درست یا غلط تلفظ کرده اند مشخص می گردد. نتایج به دست آمده از تست شفاهی به وضوح نشان می دهد که 10 عدد از همخوان ها بدون هیچ اشتباهی توسط فراگیران زبان چینی تلفظ شده اند, و 11 عدد از همخوان ها که با همخوان های زبان فارسی تفاوت داشته اند با ضریب خطاهای متفاوتی توسط فراگیران تلفظ شده اند. که نشان دهنده آن است که 47% همخوان های زبان چینی و فارسی از لحاظ نظام واجی و آموزش فراگیران تطابق مناسبی دارند. که این مسئله فرضیه ای را که در این پژوهش مطرح شده بود به درستی تایید می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غضنفری، نفیسه. (1395). بررسی میزان تفاوت همخوان های چینی و فارسی و نقش آن در یادگیری آواهای زبان چینی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 13(17 )، 195-208. SID. https://sid.ir/paper/516864/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفری نفیسه. بررسی میزان تفاوت همخوان های چینی و فارسی و نقش آن در یادگیری آواهای زبان چینی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1395؛13(17 ):195-208. Available from: https://sid.ir/paper/516864/fa

    IEEE: کپی

    نفیسه غضنفری، “بررسی میزان تفاوت همخوان های چینی و فارسی و نقش آن در یادگیری آواهای زبان چینی،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 13، no. 17 ، pp. 195–208، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button