مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و ارزیابی درسنامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 194

چکیده

 با توجه به ضرورت وجود درسنامه های تخصصی برای اهداف خاص برای زبان فارسی, تهیه و تدوین محتواى آموزشى کارآمد برای آموزش زبان فارسی به چینى زبانان علاقمند به یادگیری زبان فارسی در چارچوبى استاندارد و با ساختار و رویکردى متناسب با نیازهای کاربران در پژوهش حاضر مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس, نخست با بهره گیری از چارچوب مرجع زبان فارسى و برنامه ی درسی بین المللی برای آموزش زبان چینی, به تهیه ی درس نامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینى زبانان در سطح پایه پرداخته شده است. تهیه درسنامه ها بر اساس رویکرد تلفیقى «دستور-ترجمه» و «ارتباطى » و با هدف بررسی ساختار درسنامه ی کارآمد برای ١ ٢ ٠ تا ١ ٤ ٤ ساعت آموزش, انجام شده است. هدف از پژهش حاضر ارزیابی درسنامه های تهیه شده است که برای رسیدن به آن پرسش های اصلی زیر مورد توجه قرار گرفته اند: 1) ساختار درسنامه های تهیه شده تا چه اندازه از منظر مدرسانی که زبان فارسی به چینی زبانان تدریس کرده اند, کارآمد می باشد؟ 2) رویکرد تلفیقی روش دستور-ترجمه و رویکرد ارتباطی برای آموزش زبان فارسی به چینی زبانان تا چه اندازه از منظر مدرسان کارآمد می باشد؟ در این راستا, پرسش نامه اى ٤ ٥ گزینه اى تهیه و همراه با نمونه ی درسنامه در اختیار ٣ ٦ مدرس قرار گرفت. ارزیابى فوق, متن های آموزشى تهیه شده را در حوزه هاى رویکرد, موضوع اصلى , واژگان و ساختار, کیفیت تکالیف, تصاویر, متون آموزشى و مهارت هاى اصلی مورد بررسی قرار داده است. تحلیل آماری نتایج, نمایانگر «کارآمدى رویکرد و ساختار درسنامه براى چینى زبانان سطح پایه» و «تأیید درسنامه ى تدوین شده», با تناسب با موضوعات مطرح شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میردهقان، مهین ناز، میرزایی برزکی، رضا، و دهقانی، مرضیه. (1398). تدوین و ارزیابی درسنامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(1 (پیاپی 17) )، 165-194. SID. https://sid.ir/paper/381649/fa

    Vancouver: کپی

    میردهقان مهین ناز، میرزایی برزکی رضا، دهقانی مرضیه. تدوین و ارزیابی درسنامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 17) ):165-194. Available from: https://sid.ir/paper/381649/fa

    IEEE: کپی

    مهین ناز میردهقان، رضا میرزایی برزکی، و مرضیه دهقانی، “تدوین و ارزیابی درسنامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 165–194، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button