مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازتاب مصرف و رسانه در رمان پسامدرن آمریکا: خوانشی نقادانه از روانی آمریکایی برت ایستن اِلیس

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 140

چکیده

 امروزه مصرف به ویژگی مهمی برای فهم جامعه پسا مدرن بدل شده است؛ به طوری که از زوایای مختلف قابل بحث و بررسی است. اگر چه نگرش اولیه به مصرف, صرفاً اقتصادی بوده, اما اندیشمندان قرن بیستم, بیش از همه بر شکل فرهنگی مصرف تاکید کرده, و مصرف فرهنگی را شاخص ترین مسئله جامعه معاصر دانسته اند. مصرف و رسانه سبک زندگی ما را شکل داده, نیازها و تمایلات ما را جهت دهی کرده و مواد لازم برای تولید تخیلات و رویاهای ما را فراهم می کنند. پژوهش حاضر مفاهیم مصرف و رسانه را به تفصیل در رمان روانی آمریکایی اثر برت ایستن اِلیس از منظر آرا و آموزه های ژان بودریار بررسی می کند. در رمان پسامدرن آمریکا به ویژه در نویسندگانی نظیر اِلیس, خواننده با مفاهیم غالبی همچون مصرف و رسانه مواجه می شود. در این تحقیق هدف پژوهشگر تحلیل تاثیرات ناشی از مصرف و رسانه بر روی شخصیت های اصلی رمان روانی آمریکایی و واکنش متقابل شخصیت ها در قبال مصرف و رسانه است. در آثار اِلیس, جامعه پسا مدرن آمریکا, جامعه ای سطحی و نمایش گونه قلمداد می گردد که افراد انسانی در آن مصرف کنندگانی صرف هستند که با تقلید از فرهنگ القایی رسانه ها به تقلید از یکدیگر پرداخته و از نظر ذهنی, احساسی و اخلاقی رو به زوال می روند. در این رمان, کنش های شخصیت اصلی رمان بر مبنای حوادثی است که در رسانه های جمعی شاهد آن بوده است. تکیه کلام او این است: مصرف می کنم, پس هستم. تاثیر رسانه و مصرف را حتی در ضرب آهنگ روایی روانی آمریکایی نیز می توان مشاهده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالصه دهقان، محسن، و سجادی، بختیار. (1396). بازتاب مصرف و رسانه در رمان پسامدرن آمریکا: خوانشی نقادانه از روانی آمریکایی برت ایستن اِلیس. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 14(19 )، 119-140. SID. https://sid.ir/paper/516867/fa

    Vancouver: کپی

    خالصه دهقان محسن، سجادی بختیار. بازتاب مصرف و رسانه در رمان پسامدرن آمریکا: خوانشی نقادانه از روانی آمریکایی برت ایستن اِلیس. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1396؛14(19 ):119-140. Available from: https://sid.ir/paper/516867/fa

    IEEE: کپی

    محسن خالصه دهقان، و بختیار سجادی، “بازتاب مصرف و رسانه در رمان پسامدرن آمریکا: خوانشی نقادانه از روانی آمریکایی برت ایستن اِلیس،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 14، no. 19 ، pp. 119–140، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button