مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر رفتار اقتصادی زنان تهرانی در دوره پسا تحریم با تاکید بر زنانه شدن اقتصاد خانگی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 به باور توماس و زنانیکی نگرش ها فرآیندهای ذهنی مجزایی هستند که تعیین کننده پاسخ های واقعی و بالقوه هر شخص در دنیای اجتماعی محسوب می گردند. این پژوهش در صدد تحلیل تاثیرات فضای مجازی بر رفتارهای اقتصادی زنان تهرانی در دوره پسا تحریم, با استفاده از نظریات شبکه مجازی و رفتار اقتصادی است. نوع این پژوهش کاربردی است و روش اصلی پیمایش می باشد. جامعه آماری را زنان بالای بیست سال تهرانی تشکیل می دهند و با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه بوده است. پایایی ابزار جمع آوری داده ها با ضریب آلفای کرونباخ و با روایی محتوایی (روایی خبرگان) از طریق شاخص CVR یا ضریب لاوشه انجام شده است. نتایج نشان می دهد, رفتار اقتصادی که به عنوان متغیر وابسته و دارای بعدهای گرایش اقتصادی, کنش اقتصادی و شناخت اقتصادی است در حد متوسط رو به پایین بوده است. گرایش اقتصادی, کنش اقتصادی و شناخت اقتصادی زنان تهرانی مورد مطالعه در حد متوسط رو پایین است. ارتباط بین میزان استفاده از فضای مجازی و رفتار اقتصادی, کنش اقتصادی, گرایش اقتصادی معنادار بوده است و فرضیه مورد تایید قرار می گیرد ولی ارتباط بین میزان استفاده از فضای مجازی و شناخت اقتصادی معنادار نمی باشد و فرضیه مورد تایید قرار نمی گیرد. میزان مراجعه به وبلاگ ها, فروم ها و ویکی ها تاثیر مستقیمی بر رفتار اقتصادی دارند. میزان مراجعه به وبلاگ ها, به میکروبلاگ ها و فروم ها تاثیر مستقیمی بر کنش اقتصادی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزاززادگان، نیما، رحمان زاده، سیدعلی، و مظفری، افسانه. (1399). تبیین نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر رفتار اقتصادی زنان تهرانی در دوره پسا تحریم با تاکید بر زنانه شدن اقتصاد خانگی. مطالعات رسانه ای، 15(51 )، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/517097/fa

    Vancouver: کپی

    بزاززادگان نیما، رحمان زاده سیدعلی، مظفری افسانه. تبیین نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر رفتار اقتصادی زنان تهرانی در دوره پسا تحریم با تاکید بر زنانه شدن اقتصاد خانگی. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1399؛15(51 ):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/517097/fa

    IEEE: کپی

    نیما بزاززادگان، سیدعلی رحمان زاده، و افسانه مظفری، “تبیین نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر رفتار اقتصادی زنان تهرانی در دوره پسا تحریم با تاکید بر زنانه شدن اقتصاد خانگی،” مطالعات رسانه ای، vol. 15، no. 51 ، pp. 77–92، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button