مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و ارائه ی مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدل-سازی ساختاری تفسیری(ISM)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 98

چکیده

 کشورها در واقع نام هایی هستند که از قدرت یک برند برخوردارند؛ چرا که به محض شنیدن نام یک کشور تداعیاتی در ذهن متبادر می شودکه شامل محیط سیاسی, اقتصادی, فرهنگی و. . . در آن کشور است و این تداعیات بر تصمیم گیری های مرتبط با آن کشور تأثیر می گذارد. این اثر, قدرت برند ملی است. هدف از این تحقیق, ارائه مدل بومی به منظور برندسازی ملی کشور ایران می باشد. مدل های بکار رفته در برندسازی ملی کشورهای مختلف, متنوع بوده اند. از این رو, ابتدا تجربه شش کشور در برندسازی ملی استخراج گردید. گزارش تجربه ی این کشورها در اختیار مصاحبه شوندگان قرار گرفت. پس از اطمینان از مطالعه ی گزارش, مصاحبه ها انجام شده و با بکارگیری نظریه مبنایی, تحلیل گردید. بدین ترتیب که متن مصاحبه ها کدگذاری و مفاهیم تبدیل به مقولات و در نهایت هفت گزاره استخراج گردید. در گام نهایی, با بکارگیری روش مدلسازی ساختاری – تفسیری, مدل برندسازی ملی ایران, ترسیم گردید. مدل نهایی, شامل گام های برندسازی برای کشور ایران است و معین گردیده که در هر یک از گام ها, چه فعالیت هایی باید انجام شود. از آنجایی که تا کنون, پژوهش چندانی راجع به این موضوع در کشور انجام نشده است, پرداختن به این موضوع نوآورانه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، داوود، میرمحمدی، سیدمحمد، و ایزدخواه، محمدمهدی. (1396). طراحی و ارائه ی مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدل-سازی ساختاری تفسیری(ISM). راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 79-98. SID. https://sid.ir/paper/517801/fa

    Vancouver: کپی

    فیض داوود، میرمحمدی سیدمحمد، ایزدخواه محمدمهدی. طراحی و ارائه ی مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدل-سازی ساختاری تفسیری(ISM). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):79-98. Available from: https://sid.ir/paper/517801/fa

    IEEE: کپی

    داوود فیض، سیدمحمد میرمحمدی، و محمدمهدی ایزدخواه، “طراحی و ارائه ی مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدل-سازی ساختاری تفسیری(ISM)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 79–98، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517801/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button