مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدلی برای ساخت برند اجتماعی: رویکردی نوین به برندسازی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 امروزه شرکت ها با چالشی جدی در ارتباط با فعالیت های برندسازی مواجه شده اند, چراکه ازیک طرف مصرف کنندگان نسبت به فعالیت های برندسازی بدبین شده اند و از طرف دیگر رقابت شدید موجب شده تا شرکت ها به دنبال ابزاری برای پایداری مزیت رقابتی خود باشند. اگرچه برخی از پژوهش ها به اهمیت مسوولیت اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اجتماعی غالب در فعالیت های برندسازی اشاره کرده اند, اما تحقیق زیادی در خصوص اینکه چگونه یک برند اجتماعی با کمک این سیاست ها ساخته می شود صورت نگرفته است. این پژوهش با به کارگیری رویکرد کیفی ترکیبی, ابعاد مسوولیت اجتماعی و ذینفعان شرکت ها را در حوزه بازاریابی کالاهای تندمصرف شناسایی کرده و در نهایت مدلی را برای ساخت برند اجتماعی در این صنعت ارائه می کند. مدل پیشنهادی این تحقیق مدل ساختاری تفسیری است که کلیه متغیرهای آن با استفاده از فراترکیب ادبیات مرتبط و تحلیل مضمون مصاحبه با متخصصان استخراج شده و روابط میان آن ها از دیدگاه برندهای برتر ایران تدوین شده است. همچنین با توجه به اهمیت ادراک مثبت مصرف کنندگان در تضمین موفقیت شرکت ها, مدل به دست آمده از دید مصرف کنندگان نیز تعدیل شده است. نتایج نشان می دهد که تلاش برای ساخت برند اجتماعی منجر به بهبود سازمانی و افزایش نوآوری, افزایش ارزش برند و پایداری برند می شود. بعلاوه, این مدل نشان می دهد که الزامات زیست محیطی به طور مستقیم بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده و مشارکت در خیریه ها و رویدادها منجر به ایجاد تمایز برای محصول نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، محمود، و ظهوری، بهاره. (1395). تدوین مدلی برای ساخت برند اجتماعی: رویکردی نوین به برندسازی. علوم مدیریت ایران، 11(43)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/518933/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان محمود، ظهوری بهاره. تدوین مدلی برای ساخت برند اجتماعی: رویکردی نوین به برندسازی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1395؛11(43):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/518933/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدیان، و بهاره ظهوری، “تدوین مدلی برای ساخت برند اجتماعی: رویکردی نوین به برندسازی،” علوم مدیریت ایران، vol. 11، no. 43، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button