Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

484
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش حلقه کندوکاو فلسفی بر مهارت های گفت وگویی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف از این مقاله بررسی تاثیر برنامه کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان بر مهارت های گفت وگویی دانش آموزان است. برای ارزیابی میزان تاثیر برنامه, نمونه کوچکی از دانش آموزان دختر دبستانی, در یک دوره 11 جلسه ای, تحت آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان قرار گرفتند. روش این تحقیق روش کیفی و ابزار گردآوری داده های پژوهش مشاهده مشارکتی و ثبت کلیه تغییرات مرتبط کودکان در طول هر یک از جلسات کلاس و مصاحبه عمیق با کودکان, والدین و معلمان در پایان دوره بود. یافته های حاصل از پژوهش حاکی از تغییرات چشمگیری در مهارت های گفت وگویی در کودکان از جمله گوش دادن دقیق به یکدیگر, بیان نظرات به صورت قابل فهم و ارائه دلایل قابل قبول, جایگزینی رفتارهای مشارکتی با رفتارهای رقابتی و توانایی ارزیابی و اصلاح نظرات و داوری ها بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناجی، سعید، و خطیبی مقدم، سمیه. (1395). تاثیر روش حلقه کندوکاو فلسفی بر مهارت های گفت وگویی دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک، 7(1)، 83-110. SID. https://sid.ir/paper/517976/fa

    Vancouver: کپی

    ناجی سعید، خطیبی مقدم سمیه. تاثیر روش حلقه کندوکاو فلسفی بر مهارت های گفت وگویی دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک[Internet]. 1395؛7(1):83-110. Available from: https://sid.ir/paper/517976/fa

    IEEE: کپی

    سعید ناجی، و سمیه خطیبی مقدم، “تاثیر روش حلقه کندوکاو فلسفی بر مهارت های گفت وگویی دانش آموزان ابتدایی،” تفکر و کودک، vol. 7، no. 1، pp. 83–110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا