مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی درمان تعامل والد-کودک در بهبود توجه پایدار دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی درمان تعامل والد-کودک در بهبود توجه پایدار دانش آموزان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را, تمام دانش آموزان پسر مقطع دبستان شهر تهران در سال تحصیلی 93-92 تشکیل داده اند. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از مادران دانش آموزانی بود که حاضر به شرکت در پژوهش بوده و به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پس از پاسخگویی به آزمون عملکرد پیوسته به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شد. مادران دانش آموزان گروه آزمایشی به مدت 12 جلسه تحت درمان تعامل والد- کودک قرار گرفتند, اما گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد. داده ها با استفاده از روش آماری کوواریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد که توجه پایدار آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه به طورمعناداری افزایش یافت. این درمان راهبردی موثر برای افزایش توجه کودکان است. بر مبنای نتایج این پژوهش به مشاوران و روان شناسان کودک می توان پیشنهاد نمود که با استفاده از این روش درمانی در افزایش دامنه توجه و تمرکز دانش آموزان بکوشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی فرد، راضیه، صبحی قراملکی، ناصر، و ارجمندنیا، علی اکبر. (1396). بررسی اثربخشی درمان تعامل والد-کودک در بهبود توجه پایدار دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 6(1 )، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/519356/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی فرد راضیه، صبحی قراملکی ناصر، ارجمندنیا علی اکبر. بررسی اثربخشی درمان تعامل والد-کودک در بهبود توجه پایدار دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(1 ):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/519356/fa

    IEEE: کپی

    راضیه ایزدی فرد، ناصر صبحی قراملکی، و علی اکبر ارجمندنیا، “بررسی اثربخشی درمان تعامل والد-کودک در بهبود توجه پایدار دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 7–25، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button