Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,028
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 117

چکیده

 تعهد سازمانی منجر به نتایج مطلوب سازمانی, همچون عملکرد بالاتر, ترک خدمت کمتر و غیبت کمتر خواهد شد و در یک زنجیره تامین یکپارچه, شراکت استراتژیکی قوی با تامین کنندگان, درک و پیش بینی آنها از نیازهای تولیدکننده را به منظور بهتر برآوردن نیازهای متغیر آن تسهیل خواهد کرد. هدف از پژوهش حاضر, بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی در شرکت خودروسازی سایپا می باشد. تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از حیث روش تحقیق, توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت های کوچک و متوسط زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در استان مازندران در بهار سال 1397 در 9 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ, به تعداد 1614 نفر بوده و روش نمونه گیری بصورت نمونه گیری طبقه ای نسبی با فرمول کوکران و به تعداد 311 تعیین گردید. داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و AMOS مورد بررسی قرارگرفت. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تائیدی استفاده گردید.آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد, متغیر تعهد سازمانی بر ادغام تامین کننده, ادغام داخلی و عملکرد سازمانی, متغیر ادغام داخلی بر عملکرد سازمانی, متغیر ادغام تامین کننده بر جهت گیری ادغام خارجی و عملکرد سازمانی, متغیر اغام مشتری بر جهت گیری ادغام خارجی و عملکرد سازمانی و همچنین؛ جهت گیری ادغام خارجی بر عملکرد سازمانی, تاثیر معنادار و مثبتی داشته است. لذا فرضیه های اول, دوم, چهارم, هفتم, هشتم, نهم, دهم, یازدهم و دوازدهم تحقیق, تایید گردید. در فرضیه های سوم, پنجم و ششم, متغیر تعهد سازمانی بر ادغام مشتری و متغیر ادغام داخلی بر متغیرهای ادغام تامین کننده و ادغام مشتری, فاقد تاثیر معنادار بوده, پس فرضیه های مذکور, رد گردید. در پایان با توجه به نتایج حاصل, به منظور ارتقاء عملکرد سازمانی, پیشنهاداتی کاربردی و قابل اجرا ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادق پور، محبوبه، و غلامپور، یوسف. (1397). بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا. نخبگان علوم و مهندسی، 3(4 )، 100-117. SID. https://sid.ir/paper/519664/fa

    Vancouver: کپی

    صادق پور محبوبه، غلامپور یوسف. بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(4 ):100-117. Available from: https://sid.ir/paper/519664/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه صادق پور، و یوسف غلامپور، “بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 4 ، pp. 100–117، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519664/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا