مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان بر اساس الگوی AIDA

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان بر اساس الگویAIDA است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی که به شکل میدانی به اجرا در آمده و جامعه آماری آن را همه تکواندو کاران پسر شهرستان زنجان (12- 18 سال) در سال 93 تشکیل می دادند که تعداد آن ها 360 نفر بود. حجم نمونه آن نیز طبق جدول مورگان 186 نفر تعیین شد. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه 20 سوالی لیکرتی محقق ساخته ای که روایی صوری و محتوایی آن توسط کارشناسان ورزشی رشته مربوطه و اساتید دانشگاه مورد تایید قرار گرفت و برای بررسی روایی سازه از تحلیل اکتشافی و تاییدی استفاده شد و پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.80 محاسبه شد. پرسشنامه حاضر دارای 4 مولفه: جلب توجه, علاقه مند سازی, تحریک تمایل و متقاعد سازی برای خرید (جذب), بود که برای تجزیه تحلیل داده های آن از دو روش آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی و شاخص های پراکندگی) و آمار استنباطی (آزمون های کلموگروف اسمیرنوف, آزمون های t تک نمونه ای,t مستقل, تحلیل واریانس یکطرفه, مانووا و آزمون کروسکال والیس) استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد که تبلیغات بر-اساس الگوی آیدا بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان موثر بوده و از بین مولفه های چهار گانه الگوی مذکور, بالاترین میانگین برای جذب, مربوط به مولفه علاقه مند سازی با میانگین 3.5 و پایین ترین میانگین برای جذب, مربوط به مولفه جلب توجه با میانگین 1.69 بوده است و همچنین مقطع تحصیلی بر جذب نوجوانان معنادار بوده ولی در مورد سن, درجه کمربند و سابقه قهرمانی تفاوت معناداری گزارش نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دولت یاری، اسماعیل، پورسلطان، حسین، و قاسمی، حمید. (1394). نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان بر اساس الگوی AIDA. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4(3 (پیاپی 15))، 107-122. SID. https://sid.ir/paper/519671/fa

    Vancouver: کپی

    دولت یاری اسماعیل، پورسلطان حسین، قاسمی حمید. نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان بر اساس الگوی AIDA. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 15)):107-122. Available from: https://sid.ir/paper/519671/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل دولت یاری، حسین پورسلطان، و حمید قاسمی، “نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان بر اساس الگوی AIDA،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 107–122، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button