مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روایی و پایایی پرسش نامه نقش تبلیغات در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو بر اساس الگوی AIDA

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 170

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین اعتبار و پایایی پرسش نامه نقش تبلیغات در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو بر اساس الگوی "آیدا " بود. جامعة آماری پژوهش را 360 نفر از تکواندو کاران پسر شهر زنجان که در محدوده سنی 18 12 سال قرار داشتند, تشکیل دادند که از میان آن ها, نمونة آماری معادل 186 نفر انتخاب گردید. جهت گرد آوری داده ها از پرسش نامه 20 سوالی پژوهشگرساخته که دارای چهار مولفه جلب توجه, علاقه مند سازی, تحریک تمایل و سوق دادن به خرید (جذب) بود, بهره گرفته شد و داده ها با استفاده از روش امتیاز گذاری پنج ارزشی لیکرت, مورد ارزیابی قرار گرفتند. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه نیز توسط 10 نفر از کارشناسان ورزشی رشته مربوطه و اساتید دانشگاه تایید گشت. همچنین, از شاخص های آمار توصیفی برای توصیف داده ها استفاده شد, ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین ثبات درونی پرسش نامه به کار رفت و تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی برای تعیین اعتبار سازه مورداستفاده قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که از بین چهار مولفه الگوی آیدا, مولفه علاقه مند سازی دارای بیشترین نقش و مولفة جلب توجه دارای کمترین نقش در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو می باشند. نتایج آلفای کرونباخ نیز بیانگر آن است که ثبات درونی پرسش نامه برابر با (0.80) است و بین تمامی گویه ها و عوامل, ارتباط معنا داری مشاهده می شود. بر پایه یافته ها مشخص می شود که پرسش نامه نقش تبلیغات, ثبات درونی و برازش مناسبی دارد. با توجه به تایید پرسش نامه مذکور در پژوهش حاضر, پژوهشگران می توانند جهت تعیین نقش تبلیغات بر جذب در سایر رشته های ورزشی, از این پرسش نامه استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دولت یاری، اسماعیل، و پورسلطانی زرندی، حسین. (1395). تعیین روایی و پایایی پرسش نامه نقش تبلیغات در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو بر اساس الگوی AIDA. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 8(40 )، 147-170. SID. https://sid.ir/paper/234529/fa

    Vancouver: کپی

    دولت یاری اسماعیل، پورسلطانی زرندی حسین. تعیین روایی و پایایی پرسش نامه نقش تبلیغات در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو بر اساس الگوی AIDA. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1395؛8(40 ):147-170. Available from: https://sid.ir/paper/234529/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل دولت یاری، و حسین پورسلطانی زرندی، “تعیین روایی و پایایی پرسش نامه نقش تبلیغات در جذب نوجوانان به مدارس تکواندو بر اساس الگوی AIDA،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 8، no. 40 ، pp. 147–170، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button