Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

170
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

133
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تببین و رتبه بندی مضامین و فرامضامین رفتارهای نقش آموزشی اساتید دانشگاه از منظر رهیافت ذی نفع گرا: یک مطالعه ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 91

چکیده

 نظر به اهمیت توسعه مفهومی ملاک های مندرج در کاربرگ های ارزشیابی آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه, پژوهش حاضر با درک اهمیت این مقوله, بنا دارد تا به منظور تدوین چارچوبی زمینه مند از بایسته های رفتاری اعضای هیات علمی دانشگاه به کشف مضامین و فرامضامین نقش های آموزشی ایشان بپردازد. روش تحقیق در مطالعه حاضر, ترکیبی از روش کیفی و کمی است که در بخش کیفی, پدیدار شناسی و میدان پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حداقل سابقه دو ترم تحصیل در این مقاطع بودند. انتخاب اعضای نمونه در این بخش به روش هدفمند از نوع انتخاب با حداکثر اختلاف بوده است که نهایتا 98 مشارکت کننده را شامل شده است. در بخش کمی پژوهش نیز, روش پیمایش به کار برده شد. جامعه آماری پژوهش در این بخش دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بودند که به روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شده و تعداد 105 نفر را تشکیل می دادند. یافته های بخش کیفی تحقیق نشان از آن داشت که فرامضامین رفتارهای نقش آموزشی اساتید دانشگاه شامل "خبرگی آموزشی", "ارزیابی عادلانه", "مربی گری", "توانمندسازی" و "پاسخگویی" بوده است. همین طور یافته های تحلیل آماری به روش آزمون رتبه بندی فریدمن نیز نشان از آن داشت که این فرامضامین از منظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای رتبه بندی یکسانی نیستند به نحوی که "توانمندسازی" اولویت اول و "مربیگری" اولویت آخر را در این رتبه بندی تشکیل می دادند. یافته های این پژوهش می تواند در بازبینی و بهبود کاربرگ های ارزشیابی آموزشی موجود مفید و موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمیان، سیدمجتبی، پورسلیمی، مجتبی، طباخیان، لیلی، و مجردکاهانی، مسعود. (1398). تببین و رتبه بندی مضامین و فرامضامین رفتارهای نقش آموزشی اساتید دانشگاه از منظر رهیافت ذی نفع گرا: یک مطالعه ترکیبی. تدریس پژوهی، 7(4 )، 70-91. SID. https://sid.ir/paper/520998/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمیان سیدمجتبی، پورسلیمی مجتبی، طباخیان لیلی، مجردکاهانی مسعود. تببین و رتبه بندی مضامین و فرامضامین رفتارهای نقش آموزشی اساتید دانشگاه از منظر رهیافت ذی نفع گرا: یک مطالعه ترکیبی. تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(4 ):70-91. Available from: https://sid.ir/paper/520998/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجتبی هاشمیان، مجتبی پورسلیمی، لیلی طباخیان، و مسعود مجردکاهانی، “تببین و رتبه بندی مضامین و فرامضامین رفتارهای نقش آموزشی اساتید دانشگاه از منظر رهیافت ذی نفع گرا: یک مطالعه ترکیبی،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 4 ، pp. 70–91، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا