مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای جو کلاس درس در رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید در اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: اشتیاق تحصیلی به میزان توجه, کنجکاوی, علاقه, خوش بینی و اشتیاقی که دانشجو هنگام یادگیری یا تدریس نشان می دهند, اشاره دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه ای جو کلاس درس در رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید در اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش 11300 نفر دانشجوی دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی و 385 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی در سال تحصیلی 99-1398 بود. از بین آن ها 372 نفر (دانشجو و استاد) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (دانشجو) و نمونه گیری در دسترس (اساتید) انتخاب شد و به پرسشنامه های جو کلاس درس, سبک مدیریت کلاس و اشتیاق تحصیلی پاسخ دادند. داده ها نیز به وسیله شاخص های آمار توصیفی, ضریب همبستگی پیرسون و الگوی روابط ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS 25 و 8. 8 Lisrel تحلیل شد. یافته ها: بین متغیرهای پژوهش همبستگی معناداری وجود داشت (001/0< p). تأثیر مستقیم سبک مدیریت کلاس بر اشتیاق تحصیلی 84/0, سبک مدیریت کلاس بر جو کلاس درس 44/0, جو کلاس درس بر اشتیاق تحصیلی 16/0 است و میزان تأثیر غیر مستقیم سبک مدیریت کلاس بر اشتیاق تحصیلی با میانجی گری جو کلاس درس 13/0 به دست آمد. به طور کلی مدل از برازش خوبی برخوردار می باشد (47/2=X2/df). ملاحظات اخلاقی: شرکت کنندگان بعد از آگاهی از اهداف پژوهش, پرسشنامه ها را تکمیل کردند. نتیجه گیری: از لحاظ کاربردی با توجه به نقش سبک مدیریت کلاس و جو کلاس در پیش بینی اشتیاق تحصیلی, برگزاری کارگاه های آموزشی توسط آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی در جهت آگاه سازی معلمان و اساتید با نحوه مدیریت کلاس و جو روانی آن پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، تقی، جاویدپور، مرتضی، کاظمی، سلیم، و امیدوار، عظیم. (1399). نقش واسطه ای جو کلاس درس در رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید در اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. اخلاق زیستی، 10(35 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/521164/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری تقی، جاویدپور مرتضی، کاظمی سلیم، امیدوار عظیم. نقش واسطه ای جو کلاس درس در رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید در اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. اخلاق زیستی[Internet]. 1399؛10(35 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/521164/fa

    IEEE: کپی

    تقی اکبری، مرتضی جاویدپور، سلیم کاظمی، و عظیم امیدوار، “نقش واسطه ای جو کلاس درس در رابطه بین سبک مدیریت کلاس اساتید در اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی،” اخلاق زیستی، vol. 10، no. 35 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button