مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب و بهزیستی روان شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 181

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر باهدف بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری برعزت نفس دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور ملاردصورت گرفته است. روش کار: روش پژوهش نیمه آزمایشی دوگروهی با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری همه دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور ملارد می باشد. که از میان آن ها 36 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه به نسبت مساوی قرار گرفتند. ابزار سنجش پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (1967) بود. در گروه آزمایش 6 جلسه آموزش الگویی از درمان مرور زندگی با گرایش هستی شناسی اسلامی اسمعیلی (1389) برای آن ها اجرا گردید. داده ها از طریق تحلیل واریانس و با استفاده از نسخه 22 نرم افزار (SPSS) تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که تفاوت بین نمرات پیش آزمون و نمرات پس آزمون عزت نفس با مقدار 029/43 = (17/1)F در سطح 01/0 > p معنادار است. یعنی نمرات عزت نفس دانشجویان گروه آزمایش پس از اجرای جلسات درمان(پس آزمون), نسبت به قبل از اجرا(پیش آزمون) افزایش معناداری داشته است. نتایج آزمون اثر بین گروهی نیز نشان داد که تفاوت نمرات گروه با 670/4227 = (34/1)F در سطح 01/0>p معنادار است. یعنی بین گروه آزمایش و کنترل از لحاظ نمرات عزت نفس تفاوت معناداری وجود دارد که حاصل از تاثیر مثبت این مداخله بر دانشجویانی می باشد که از این رویکرد بهره مند شده اند. نتیجه گیری: باتوجه به یافته های این پژوهش اثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری برعزت نفس دانشجویان دختر موثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحری، نادره. (1397). اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب و بهزیستی روان شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 61(ویژه نامه 1 )، 175-181. SID. https://sid.ir/paper/52151/fa

    Vancouver: کپی

    بحری نادره. اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب و بهزیستی روان شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1397؛61(ویژه نامه 1 ):175-181. Available from: https://sid.ir/paper/52151/fa

    IEEE: کپی

    نادره بحری، “اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب و بهزیستی روان شناختی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 61، no. ویژه نامه 1 ، pp. 175–181، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/52151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button