Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,626
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف از مقاله حاضر بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد, برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه هویت, حضور, به اشتراک گذاری, شهرت, گروه, روابط و گفتگو می باشد و برای بررسی ارزش ویژه برند از مدل ارزش ویژه برند آکر استفاده گردیده است. انجام این پژوهش منجر به ارائه یک مدل ساختار یافته جدید بر اساس نظریه های فوق گردید, که درک ما را از رابطه یبین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی وارزش ویژهی برند افزایش خواهد داد.جمع آوری داده ها به سه روش مصاحبه ساختار یافته, مشاهده مستقیم چند شبکه اجتماعی و پرسش نامه انجام پذیرفت. روش تحقیق ترکیبی (کیفی/ کمی) جهت انجام روند تحقیق انتخاب گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای شبکه های اجتماعی فیسبوک که به صورت فعال به برند نایک واکنش نشان می دهند. نمونه گیری به صورت خوشه ای در دسترس و با انتخاب تصادفی چند نمایندگی از کل نمایندگی های این برند و توزیع پرسش نامه ای با 33 پرسش می ان 384 نفر از خریداران این فروشگاه ها انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات مدل تحقیق ازبا به کارگیری آزم و نهای مدلساز معادلات ساختار SMARTPLS و SPSS, LISREL نرم افزارهای استفاده شده است. پس از مشخص شدن کندوها متناسب با (CFA) و تحلیل عاملی تائیدی (SEM) ماهیت شرکت از مدل کندوی عسل جهت اجرای آن می توان از مدیریت استراتژیک استفاده نمود. نتا یج«گفتگو», «روابط», «شهرت», «به اشتراک گذاری», «هویت» تحقیق نشان از تاثیرگذار بودن متغیرهای اثر معنی داری بر روی ارزش ویژه «حضور» بر ارزش ویژه برند دارد. لازم به ذکر است که متغیر «گروه» و برند نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فربودنیا، بابک، فرهنگی، علی اکبر، و سلطانی فر، محمد. (1395). بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند. پژوهش های مدیریت راهبردی، 22(63 )، 13-35. SID. https://sid.ir/paper/521938/fa

    Vancouver: کپی

    فربودنیا بابک، فرهنگی علی اکبر، سلطانی فر محمد. بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1395؛22(63 ):13-35. Available from: https://sid.ir/paper/521938/fa

    IEEE: کپی

    بابک فربودنیا، علی اکبر فرهنگی، و محمد سلطانی فر، “بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 22، no. 63 ، pp. 13–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا