مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درآمدی بر سیاست گذاری آموزش سواد رسانه ای به طلاب در حوزه های علمیه

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 130

چکیده

 مقاله حاضر شناسایی الزامات آموزش سواد رسانه ای به طلاب در حوزه های علمیه را با توجه به جایگاه ویژه ای که این قشر در هدایت دینی جامعه دارند, به عنوان هدف اصلی دنبال کرده است. در این مقاله از روش کیفی و تکنیک مصاحبه عمیق استفاده شده است. در جامعه مورد بررسی از میان طلاب, مدیران و جمعی از متخصصان سواد رسانه ای در حوزه, براساس قاعده اشباع نظری 12 نفر به روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی, انتخاب شده و تحلیل داده ها به روش کدگذاری و مقوله بندی مفاهیم استخراج شده از مصاحبه ها بوده است. یافته ها ذیل چهار مقوله اصلی این گونه استحصال شد: 1. ضرورت آموزش سواد رسانه ای به طلاب که شامل زیرمقوله های "نقش رسانه در عصر حاضر", "کاهش ضریب آسیب پذیری در مقابل رسانه ها", "جایگاه مهم رسانه در مباحث تبلیغی" و "لزوم توجه به منویات رهبری پیرامون رسانه" شد؛ 2. وضعیت کنونی آموزش سواد رسانه ای در حوزه که براساس اظهارات مصاحبه شوندگان هیچ گونه سیاست آشکار و پنهانی پیرامون بحث آموزش سواد رسانه ای وجود ندارد؛ 3. پیش نیازهای آموزش سواد رسانه ای که شامل: آگاهی بخشی به طلاب و مدیران و طبقه بندی و تیپ شناسی طلاب می شد؛ 4. موانع و محدودیت ها در مسیر آموزش سواد رسانه ای نظیر مشکلات ساختاری, سازمانی, کمبودها و مشکلات مربوط به طلاب. ارزیابی وضعیت و سیاست های حوزه های علمیه در حوزه سواد رسانه ای, یاریگر مدیران و سیاست گذاران در برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه ارتقای سطح سواد رسانه ای طلاب درحوزه های علمیه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، مردانی، زهرا، و سعادتی، مجید. (1398). درآمدی بر سیاست گذاری آموزش سواد رسانه ای به طلاب در حوزه های علمیه. تربیت اسلامی، 14(30 )، 105-130. SID. https://sid.ir/paper/522264/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، مردانی زهرا، سعادتی مجید. درآمدی بر سیاست گذاری آموزش سواد رسانه ای به طلاب در حوزه های علمیه. تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛14(30 ):105-130. Available from: https://sid.ir/paper/522264/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، زهرا مردانی، و مجید سعادتی، “درآمدی بر سیاست گذاری آموزش سواد رسانه ای به طلاب در حوزه های علمیه،” تربیت اسلامی، vol. 14، no. 30 ، pp. 105–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button